STF Arboga Vandrarhem

Mer om STF Arboga Vandrarhem

Vandrarhemmet är beläget i en stadsgård från början av 1700-talet mitt i Arbogas charmiga medeltida stadskärna. Du bor i nyrenoverade rum med 2-4 bäddar. På några minuters promenad hittar du flera fik och bagerier där du bland annat kan köpa härlig frukost, om du inte hellre gör i ordning den i vårt gästkök.

Utforska stadens museer och berömda öl, eller njut av omgivningarnas cykel- och vandringsleder. Vandrarhemmet har centralt läge med promenadavstånd till affärer, banker och järnvägsstation. Pusta ut i den härliga trädgården eller framför kakelugnen i allrummet efter en lång dags upplevelser.

Arboga innerstad tillhör en av landets äldsta och mest välbevarade stadskärnor. Den medeltida stadsplanen och de många bevarad trähusen är av betydelse för det europeiska kulturarvet. Stadskärnan är också klassad som riksintresse för kulturmiljön. De bevarade handels- och hantverksgårdarna bidrar till förståelsen för dåtidens levnadsförhållanden.

Gården ingår i den äldre trähusbebyggelse som finns i stadskärnan med ursprung från början av 1700-talet. Efter en varsam renovering och ombyggnad under 2007-2008 startade vandrarhemmet verksamheten 2009.

Reception och incheckning
Kl 17-19. 1/6 - 31/8 även kl 8-10. Meddela oss om ni har andra önskemål.

Se och göra
Kulturvandring med guide, eller cd att låna på turistbyrån. Vandrings- och cykelleder mot Hjälmaren och Mälaren. Golf på Arbogas golfbana Haketorp.

Sällskap och grupper kan boka ”hela huset”. Vi ger gärna offert!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här