STF Ammarnäs Wärdshus Hotell och Vandrarhem

Mat & Dryck

När du kliver in i vår restaurang vill vi att du skall känna det som att du är inbjuden till en vän på middag, ett varmt vardagsrum med rum för mat och kärlek! Vi har en a la carte meny baserad på vad som finns för säsongen i vår närhet. Älg, ren, ripa och fjällfisk, så att du vet att det är bra saker du stoppar i dig. Till det utvalda viner och hantverksöl. Vi bakar allt vårt mjukbröd själva. Vi har även en bistromeny om du vill ha det lite lättare. Frukostbuffé serveras självklart varje morgon. Utsikten är över fjället och den lilla sjön, med vakande (på sommaren) öring i. Dela vår matpassion med oss!

Kakor och tårtor i vårt Wärdshuscafé

Vissa lördagar serverar vi en kakbuffé med himmelska smaker. Utbudet varieras något från gång till gång. Till skillnad från andra bufféer betalar du endast för det kaffebröd du lägger på tallriken. Så du väljer efter mage och humör! Här finner du saffransskorpor, rulltårta med grädde, vaniljbullar och marängtårta.

Fjällbrunch

Utvalda söndagar dukar vi fram en härlig fjällbrunch. Här finns allt från vår egen gravade röding med dillsås, till smoothies, chili på högrev, croissanter och massor av grönt och gott. Lagat och serverat med kärlek!

ammarnäs matammarnäs mat ammarnäs mat

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här