Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Aktse Fjällstuga

Hitta till STF Aktse Fjällstuga

Till STF Aktse kan du ta dig från både Saltouokta och Kvikkjokk längs Kungsleden som passerar rakt över sjön Laitaure. Här finns reguljär båttrafik dagligen under sommarsäsongen. Den som vill träna upp armmusklerna kan ro längs roddleden, men tänk på att sjön är stor och mycket väderutsatt.

Den andra vägen till STF Aktse är att hoppa av Kvikkjokkbussen i Tjåmotis och ta sig de två milen längs bilvägen till Sitoälvsbron. Därefter vandrar du tio kilometer längs en skogsväg fram till båtlänningen i östra änden på Laitaure, där du kan beställa båtskjuts med Ann-Sofie Läntha på www.aktsebo.se
Till följd av att den tidigare föraren av "fjälltaxin" avlidit är det i nuläget osäkert om det går att beställa fjälltaxi mellan Tjåmotis och Sitoälvsbron.

Områdeskartor:
Kungsleden, Laponia

Fjällkarta:
BD10

• GPS-koordinater: N67.148672°, E18.305904°

FÖRBETALA BOENDE I STF FJÄLLSTUGA

För att få bästa pris kan du förbetala en ospecificerad sovplats.