STF Abisko Turiststation

Julprogram 2019
Följ med på en magisk jul fylld med gnistrande snö, god mat och hisnande norrsken. I Abisko firar vi julen med aktiviteter ute i snön under dagen. Valmöjligheterna är många då vi erbjuder allt från turskidåkning, snöskor och isklättring till lite mer fartfyllda aktiviteter.
Julprogram Abisko

Nyårsprogram 2019
Ring och skåla in det nya året med oss! Det är en upplevelse att minnas.

Skidprogram 21 februari 2020
Nuolja Offpist öppnar för säsongen! Vi erbjuder offpistvisning varje dag under öppningshelgen.
För mer information om Nuolja Offpist läs här

Påskfirande 2020
Njut av påsken i Abisko! Åk turskidor, isklättra och avsluta dagen med en härlig vedeldad bastu vid Torneträsk.

Valborgsfirande 30 april 2020
Kom och sjung in våren med oss! Tillsammans sjunger vi vårsånger runt elden samt bjuder på korv!

Abisko Midnight Sun Run + Nuoljasprinten 2.0
Dubbel löparglädje i sommar!

Abisko Midnight Sun Run är ett välgörenhetslopp för dig som älskar att motionera i storslagna fjällmiljöer. Deltagandet är gratis men donera gärna en slant till Wateraid. Wateraid jobbar för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten och sanitet.

Nuoljasprinten 2.0 innebär krävande stigning till Nuoljas topp. Här är det inte först i mål, utan UPPlevelsen och utsikten som hägrar. Deltagandet är gratis.

Fjällräven Classic  7-14 augusti 2020
Den 7-14 augusti arrangeras vandringsloppet Fjällräven Classic som är ett 110 km långt vandringsäventyr som riktar sig till alla – både nybörjare och erfarna fjällrävar. Över 2000 deltagare från drygt 20 länder vandrar från Nikkaluokta till Abisko och starten sker i åtta startgrupper den 7-9 augusti. Vänligen notera att det kommer att vara mycket folk i omgivningen under dessa datum. Förboka gärna ditt boende.

Vandringens dag 12 september 2020
Den 12 september arrangerar vi Vandringens dag i Abisko. Det är ett initiativ från Svenska Turistföreningen som innebär att vi vill inspirera och få ut den svenska befolkningen på vandring.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er