Tre personer springer på äng

Aktuella erbjudanden

Svenska Turistföreningen verkar liksom Riksidrottsförbundet för att fler människor ska få möjligheten till ett aktivt idrotts- och friluftsliv. Med syfte att tillgängliggöra STFs breda utbud av naturnära boenden och aktiviteter erbjuds Riksidrottsförbundets medlemmar en fast rabatt på gruppbokningar hos samtliga STFs anläggningar. Dessutom presenterar vi ett antal tidsbegränsade erbjudanden nedan.
Abisko fjällstation och fors

STF Abisko Turiststation

STFs nordligaste anläggning, STF Abisko Turiststation, ligger mitt i Abisko nationalpark och lockar gäster från världens alla hörn som vill uppleva norrskenet, midnattssolen, vandring och skidåkning. Ikoner som Kungsleden, Lapporten, Aurora Sky Station och berget Nuolja är alla inom nära räckhåll. Kalfjället når ni enkelt via linbana för vidare äventyr. Idrottsgrupper bor med fördel i vandrarhemsdelen Keron, där ni har tillgång till dusch, toalett, kök, torkrum, bastu, tvättmaskin och TV- och sällskapsrum. Många av rummen har en fantastisk utsikt och den vackra naturen ligger bara några steg bort. Köket på STF Abisko Turiststation är ett av fjällvärldens främsta, omnämnt i restaurangguiden White Guide. Likaså är Abisko omtalat för sitt aktivitetsfokus, kombinera er egen träning med aktiviteter såsom isklättring, hundspann, guidade vandringar eller en mysig fika i Samevistet.

Specialerbjudande

• Boende i valfritt antal nätter i Keron med del i fyrbäddsrum

Pris: 280:- / person och natt baserat på minimum 10 personer
Bokningsbart: 1/2 – 15/11 2018
Boendeperiod: 19/8 -1/12 2018

Klicka här för offertförfrågan!

Tjej med solglasögon i kajak

STF Vaxholm / Bogesunds slottsvandrarhem

Njut av träning i fantastisk miljö under en energigivande helg på på STF Vaxholm/ Bogesunds slottsvandrarhem. Det underbara naturreservatet och skärgårdsmiljön gör Bogesund till en inspirerande plats att träna på året om. Vandringslederna i lågland, skog, berg och runt vackra vikar, erbjuder färgmarkerade leder upp till 70 km med varierande svårighetsgrad. På Bogesund hittar du även en naturskön 18-hålsgolfbana (vid snö 1 mil skidspår), fotbollsplan (gräs) lämplig för träning, fantastiska kajakvatten, sandstrand, klippbad och perfekta omgivningar för landsvägscykling och löpning. På slottsvandrarhemmet bor gruppen bekvämt med närhet till allt. Inom 2-3 minuter tar du dig från ditt rum till träning, bastu, reception, fullt utrustade konferensrum och matsal. Koppla av gör du i vår sköna bastu eller i något av våra vardagsrum.

SPECIALERBJUDANDE

• Boende med del i 2-bäddsrum i två nätter på STF Vaxholm/ Bogesundsslottsvandrarhem.
  • Helpension med frukost, lunch- och middagsbuffé
  • Lakan och handduk
  • Avresestädning
  • Tillgång till lokaler, kartor mm.

Pris: 1250:-/person baserat på minimum 10 personer.
Bokningsbart: 1/3 – 1/12 2018
Boendeperiod: Valfri helg, torsdag – söndag, under perioderna; 1/3 – 10/9 samt 17/10 -17/12 2018

Flicka i kök på STF Vandrarhem Malmö City

STF Malmö City

Ett perfekt val för idrottsgruppen som vill bo centralt i samband med match eller turnering. Här bor hela laget prisvärt med närhet till både kommunikationer och stadens puls. Ett gästkök finns där ni kan laga egen mat, och sommartid är den fina innergården en given plats för avkoppling och eftersnack. En god och näringsrik frukostbuffé serveras kl 07.00-10.00 på vardagar och kl 07.30-10.30 på helger.

• Boende med del i fyrbäddsrum på STF Malmö City i en natt
  • Frukost
  • Slutstäd

Pris: 265:- /person baserat på minimum 10 personer
Bokningsbart: 1/2 – 31/12 2018
Boendeperiod: Valfria datum 1/2 – 31/12 2018

Människor framför stuga i Bergslagen

STF Åkerby Herrgård

Omgiven av fantastisk bergslagsnatur och milsvidd utsikt över Fåsjön, erbjuder STF Åkerby Herrgård många mervärden för träning, avkoppling, kurser och alla former av arrangemang -året om. I nära anslutning till anläggningen finns vandrings-och cykelleder, MTB, naturområden med varierande terräng, nytt utegym, fotbollsplan, långgrund sandstrand och bastu. Här kan både stora och små grupper komponera egna upplägg för kurser, träningsläger och konferenser såväl ute som inne – kapacitet finns för upp till 150 personer. Åkerby herrgård erbjuder bra bekvämt boende, flertalet fullt utrustade konferenslokaler av olika storlek, gemensamhetsutrymmen och inte minst god mat. Vårt kök med restaurang är känt för den goda hemlagade maten, njut av era måltider i vår restaurang eller ta med maten ut vid träning eller aktiviteter.

SPECIALERBJUDANDE

• Boende i enkelrum, del dubbelrum eller flerbäddsrum i två nätter på Åkerby herrgård
  • Helpension (frukost, fm kaffe, lunch, em kaffe och middag)
  • Lakan, handduk och avresestäd
  • Tillgång till konferenslokaler, gemensamhetslokaler, bastu och egenarrangerade aktiviteter
  • Skräddarsydda upplägg utifrån gruppens behov. Kontakta oss för mer information och förslag

Pris: 1 450:- /person baserat på minimum 10 personer
Bokningsbart: 1/3 – 31/12 2018
Boendeperiod: Valfria dagar, året runt 2018

STF Ramundberget hotell & vandrarhem

STF Ramundberget är ett äkta och gemytligt alternativ för träningsgrupper som inte bara vill hitta en optimal plats att träna på utan också vill skapa en starkare sammanhållning. Anläggningen är tillräckligt liten för att ni ska hålla ihop och tillräckligt stor för att ha något för alla. Ni vet själva hur ert träningsupplägg ser ut, det vi är bra på är allt runtomkring. Låt oss hjälpa er att organisera träningslägret, familjelägret eller elitsatsningen! Välj själva om ni vill bo i fullt utrustade lägenheter med 3-10 bäddar, kök med diskmaskin, allrum med tv, wc, dusch och bastu. Alternativt i hotelldelen där ni går i tofflor ner till matsalen och njuter av halvpension, bäddade sängar och daglig städning. Oavsett vilket alternativ ni väljer har ni tillgång till hotellets gym och pool samt närhet till liftar, pister och längdspår.

SPECIALERBJUDANDE

• Pris lägenhet: sommartid 230 kr per person och dygn, vintertid torsdag-söndag 925 kr per person
  • Pris hotell: sommartid 690 kr per person och dygn, vintertid torsdag-söndag 2 745 kr per person

Samtliga priser baseras på minimum 10 personer

Bokningsbart: 9/3–30/9 2018
Boendeperiod: Valfria dygn vecka 26-39 2018. Valfri kortvecka, söndag-torsdag, vecka 2-5 2019.

STF Umeå vandrarhem

Hos oss kan ni som idrottsgrupp bo prisvärt och hemtrevligt i samband med matcher eller turneringar. Här bor ni centralt i Umeå med närhet till både kommunikationer och stadens puls. Vill ni laga er egen mat finns ett fräscht gästkök på varje våning. Vi serverar en god frukostbuffé varje morgon, på vardagar mellan kl 06.30-09.30 och på lördag och söndag kl 07.30-09.30. Bokningsbara parkeringsplatser finns på vår innergård. Kontakta gärna oss för mer information.

• Boende med del i fyrbäddsrum på STF Vandrarhem Umeå i en natt
  • Frukostbuffé

Pris: 270:- /person (220:- om endast logi) baserat på minimum 10 personer. Vi kan även erbjuda grupper ett förmånligare enkelrumspris.
Bokningsbart: 1/1 – 31/12 2018
Boendeperiod: Valfria dagar, hela 2018