STF Kolarbyn/Eco-Lodge

Priser och utmärkelser

Kolarbyn har under åren varit nominerad i en rad olika turismtävlingar och galor samt vunnit en hel del priser. Nedan följer lite axplock sedan vi startade verksamheten 2004.

STF Kolarbyn/Eco Lodge Sveriges bästa Miljövandrarhem 2011

Motivering:
Kolarbyn Eco Lodge är en riktig vildmarksutpost som har öppnat många gästers ögon för det ursprungliga och primitiva. Detta innebär även en nära symbios med naturen och verksamheten har ett tydligt miljöperspektiv för att värna om djur och natur. Kolarbyn ligger långt framme när det gäller miljöarbetet genom sitt ekologiska koncept. Kolarbyns vision är att få andra att tänka mer på sitt eget miljöarbete genom att visa hur det går att samverka med naturen.

Varje år delar Svenska Turistföreningen (STF) ut pris till årets bästa vandrarhem/hotell. Andreas som driver verksamheten på STF Kolarbyn Eco Lodge fick även Silver i kategorin Årets nykomling 2011.

World Travel Awards
Nominerade i World Travel Awards i klassen Europas ledande gröna hotell, fyra år i följd: 2014, 2013, 2012, 2011.

World Travel Award

101 Amazing Hotels
Framröstade till Topp-10 på hemsidan 101 Amazing Hotels

Top 10 Amazing hotels

Svenska turistgalan
2010 vann vi delfinalen på Svenska turistgalan och gick vidare till finalen i Stora turismpriset.

Lonely Planet
Rekommenderas av Lonely Planet – Quirky sleeps: Sweden's top 10 unusual hotels

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er