Tävlingsvillkor för tävlingen Årets kudde

Deltar du i tävlingen godkänner du att de uppgifter du lämnat i samband med tävlingen kommer att behandlas för att kunna administrera tävlingen. I samband med publicering av vinnarna kan personuppgifter såsom namn tillsammans med din motivering komma att publiceras på Svenska Turistföreningens Facebook, Instagram och/eller hemsida.

• Genom att godkänna dessa Tävlingsvillkor samtycker du till personuppgiftsbehandling enligt ovan. Efter avslutad tävling kommer dina personuppgifter att raderas om du inte kryssat i att du vill ha vårt nyhetsbrev.

• Ansvarig för tävlingen är: Svenska Turistföreningen, Rosenlundsgatan 60, 118 63 Stockholm.

• För att delta i tävlingen måste du som tävlande bo och vara folkbokförd i Sverige, fyllt 18 år vid tävlingens start samt acceptera villkoren för tävlingen.

• För att tävla behöver du beskriva varför du tycker att ett visst boende ska vinna Årets kudde i Sverige, motivera varför just du ska vinna och fylla i alla obligatoriska fält i tävlingsformuläret. Det är på den tävlandes eget ansvar att det inlämnade bidraget inte står i strid med tillämplig lagstiftning och/eller inte innefattar rättigheter tillhörande annan part

• Vinnaren utses och kontaktas i november på e-postadressen de uppgav i samband med insändandet av tävlingsbidraget.

• Vinstskatten är 30% på värdet av tävlingsvinsten och kommer att beskattas 2018 då  vinnaren erhåller presentcheckar. Vinnaren ansvarar själv för att betala in vinstskatten. Vinsten måste utnyttjas inom ett år.  Om vinsten inte kan utnyttjas kan vinstskatten tyvärr inte korrigeras.

• Vinsten består av en övernattning på en STF-anläggning för två personer.

• Det är inte möjligt att byta ut vinsten mot kontanter eller mot andra produkter eller tjänster.

• Vinnaren ansvarar för att betala in vinstskatten till Skatteverket i samband med sin inkomstdeklaration, kontrolluppgift skickas från STF till Skatteverket.

• Du kan bara tävla en gång.

• Tävlingen är öppen fram till 30 sep.

• Tävlingen är inte öppen för anställda på Svenska Turistföreningen, dess dotterbolag eller hos någon/något annat företag/organisation inblandat i tävlingen. Svenska Turistföreningen förbehåller sig rätten att inte utfärda något pris (och att välja ut en annan vinnare) om Svenska Turistföreningen får vetskap om eller på sannolika grunder anser att en vinnare inte är kvalificerad att delta i tävlingen.

• Svenska Turistföreningen tar inte ansvar för eventuella tekniska svårigheter eller problem som kan påverka endera anmälan/inlämning eller slutresultatet för denna tävling.

• I händelse av dispyt över reglerna, uppträdande, resultat och alla andra ärenden i relation till tävlingen kommer Svenska Turistföreningens beslut vara slutgiltigt.

• Vinnaren utses utifrån den bästa motiveringen av en jury bestående av representanter från Svenska Turistföreningens huvudkontor som röstar på den bästa motiveringen. Juryns beslut kan inte överklagas och juryn behöver inte motivera sitt beslut.