Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen för exakt information om vad som gäller på just din plats

Boende Österlen

Österlen i sydöstra Skåne är ett naturskönt kulturlandskap, med låg urbaniseringsgrad och pittoreska kustsamhällen. Här möts himmel och hav som skapar det unika Österlenljuset som konstnärer och besökare årligen talar sig varma om.

Promenera längs kusten vid Kåseberga och besök Sveriges största skeppssättning, Ale stenar. Hitta lugnet i Haväng eller ta ett dopp i Stenshuvud nationalpark. Österlen är fullt av konsthantverkare och keramiker som är väl värda ett besök. Åk till äppelparadiset Kivik och smaka ekologisk Calvados eller plocka äpplen på hösten. Hos oss hittar du vandrarhem och hotell längs hela Österlen. Boka något av våra boenden, kurser och aktiviteter redan i dag!