STF Visby/Rävhagen Vandrarhem

Mer om STF Visby/Rävhagen Vandrarhem

Vandrarhemmet Rävhagen ligger strax utanför världsarvsstaden Visby. Här bor du i lugna omgivningar med närhet till Visbys kultur- och nöjesliv. Vandrarhemmet ligger i en mysig skogsglänta ett par kilometer från Visby ringmur.

I anläggningens huvudbyggnad finns rum med mellan två och sex bäddar. Alla rummen ligger mot en korridor med nära tillgång till toalett, dusch och kök. Vid köket finns även en samlingssal med TV. Intill huvudbyggnaden ligger stugbyn med tolv stycken fyrabäddsstugor. I varje stuga finns dusch, toalett och ett eget pentry.

I vandrarhemmets annex ligger receptionen och här finns rum med mellan två och fyra bäddar. I varje rum finns dusch, toalett, kylskåp, vattenvärmare, tv med dvd och varje rum har en egen uteplats.

På anläggningen kan du hyra cykel, tvättmaskin och äta i vår frukostservering där vi sätter fokus på mat som är egentillverkad, kravmärkt, ekologisk, närodlad och närproducerad. Frukost ingår. Du har även tillgång till bastu, spa och grillplats. Gratis WiFi. Vi har även laddstolpe för el-bilar

Anläggningen ligger 50 m från Visby ishall och det är även nära till andra sportaktiviteter som Visbytravet, ridhus, fotbollsplaner och motionsspår. Passar lika bra för semesterfirare som för skolresor och idrottsläger.

Avstånd:
Visby centrum 2 km. Livsmedelsaffär 500 m. Busshållplats 500 m. Havet 4 km.

OBS! Obligatorisk förbokning.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här