STF Tåkern Vandrarhem

Mer om STF Tåkern Vandrarhem

Endast några kilometer bort ligger det gåtfulla Rökstenen. Omberg med sina lummiga skogar och fantastiska natur ligger drygt 10 kilometer bort där även Alvastra kloster ruin finns. Hästholmen där du även finner en mängd fantastiska badplatser invid Vättern ligger precis vid foten av berget. Ytterligare en bit bort finner ni den historiska staden Vadstena med dess slott, kloster och charmiga kullerstens gator i smala gränder. Känner ni bara för att koppla av så kan ni ta en kopp kaffe, lägga er på en filt i vår trädgård och höra det fantastiska fågellivet nerifrån norra Europas förnämsta fågelsjö med över 270 olika skådade arter.

Du kan också välja att boka in dig på några av våra aktivitetspaket som inkluderar välkomstfika, lakan o handduk, frukostbuffé samt vald aktivitet. Passa på att åk skridskor på Tåkerns frusna vatten under vintertid, följ med på en härlig fågelguidning, gör ett guidat besök vid Alvastra klosterruin eller Rökstenen, paddla kajak i Vättern. Eller varför inte bara koppla av med ett härligt bastubad och titta ut över det öppna landskapet.

Varmt välkomna önskar vi på STF Tåkern vandrarhem & café!

Allmän information
Incheckning sker mellan kl 14.00 och kl 18.00
Vid senare ankomst vänligen meddela oss i god tid så vi kan lägga ut en nyckel åt er.

Frukost serveras i café salen mellan kl 08.00 och 09.00

Gratis wifi i hela huset med lösenord svan1115

Om ni önskar hyra bastu så är det mot en kostnad av 75kr/pers

Utcheckning sker senast 11.00

Vi har totalt 26 bäddar fördelat på 8 rum och en stuga.

FÅ OFFERT