STF Tåkern Vandrarhem

Hitta till STF Tåkern Vandrarhem

Om du kommer g:a riksväg 50, numera väg 919 söderifrån (Ödeshög - Vadstena)
Sväng höger mot Renstad, Väversunda K:a. Föj vägen ca 9km tills du kommer till Svanshals och vandrarhemmet.

Om du kommer g:a riksväg 50 norrifrån numera väg 919 (Vadstena-Ödeshög)
Sväng vänster mot Renstad, Väversunda K:a. Föj vägen ca 9km tills du kommer till Svanshals och vandrarhemmet.

Om du kommer E4 norrifrån / söderifrån
Sväng av vid trafikplats Väderstad, Avfart 107. Kör mot Väderstad och sväng vänster i rondellen söderut mot Ödeshög (g:a E4:an), väg 918. Följ vägen ca 6km och sväng höger mot Fågeltorn/Svanshals. Där är det även skyltat till vår anläggning. Följ den vägen ca 4km tills du kommer till Svanshalskyrka och precis bredvid ligger vandrarhemmet.

Om du kommer väg 944 (Vadstena - Väderstad) norrifrån / söderifrån
Sväng av mot Naturum Tåkern / Kumla kyrka och följ vägen 7km fram till Svanshals och vandrarhemmet.

GPS koordinater.
N 58° 19.520', E 14° 48.331'
  • GPS-koordinater: N58.324663°, E14.804764°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här