STF Storulvån Fjällstation

Mer om STF Storulvån Fjällstation

”Sportigt avspänt” sa någon om Storulvån. Fjällstationens nära tillgång till fjäll att bestiga och om vintern glida utför skapar den sportiga atmosfären, tillsammans med det ständigt närvarande Sylmassivet ett par mil bort.

Det avspända kommer till uttryck i den varmt välkomnande fjällstationen och ett internationellt kök med rötterna i det lokala. Inspiration hämtas från Trondheim i väster till Höga Kusten i öster. På tallriken och i glasen hittar du lamm, ren, röding, bär, ostar, aquaviter och andra lokala produkter och råvaror. Läs gärna mer om föreningen Fjällbete som kan berätta mer om det ekologiska lammkött som serveras.

Barnen har lite av en särställning här. Ett eget äventyrsland, lekfulla ledare, familjeveckor och sportlovsprogram är några av ingredienserna.

Vill du ha större utmaningar kommer du att trivas utmärkt på skidor på Getryggen, nerfirad i en grotta på Mettjeburretjakke eller på en mountainbike på väg till Tjallingens sameviste.

Storulvån är också den självklara platsen för att starta och avsluta längre och kortare fjällturer i Jämtlandsfjällen.

Att bo på fjällstation är något som saknar motsvarighet! Vi är varken ett hotell eller en fjällstuga. Vi är något helt speciellt mittemellan. Ett boende mitt ute på fjället där ingen annan civilisation finns. Enkla, rustika rum där du själv väljer din grad av bekvämlighet. Vill du ha mesta möjliga service eller söker du efter lägsta pris? Hur du än bor har du tillgång till självhushållskök, bastu, torkrum och sällskapsrum.

I vår uthyrning kan du hyra allt du behöver för fjällturen. Även om du är nybörjare eller erfaren så har vi ett sortiment för dig. De spelar ingen roll om det är vinter eller sommar. Här kan du komplettera din utrustning för att få en så bra tur som möjligt.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18