STF Storulvån Fjällstation

Mer om STF Storulvån Fjällstation

Knappt en timme från Åres puls hittar du Svenska turistföreningens fjällstation Storulvån.

Fjällstationen ligger vid vägs ände och är både en inkörsport till STFs övriga fjällstationer i Jämtlandsfjällen, men också en oas, en mötesplats och ett aktivitetscentrum för den som gillar friluftsliv. Fjällstationen bjuder på en skön mix av pulshöjande aktiviteter, hisnande toppturer, intressanta kvällsarrangemang, barnveckor och inte minst god mat och dryck. Här finns ca 150 bäddplatser, restaurang med fullständiga rättigheter och sportverksamhet med både uthyrning och guider.

Barnen har lite av en särställning här. Ett eget äventyrsland, lekfulla ledare, familjeveckor och sportlovsprogram är några av ingredienserna.

På Storulvån finns något för alla, utmana dig själv med ett topptursäventyr, njut av lugnet bland fjällbjörkar och kantareller eller varför inte konferera med utsikt?
Storulvån är också den självklara platsen för att starta och avsluta längre och kortare fjällturer i Jämtlandsfjällen.

Att bo på fjällstation är något som saknar motsvarighet! Vi är varken ett hotell eller en fjällstuga. Vi är något helt speciellt mittemellan. Ett boende mitt ute på fjället där ingen annan civilisation finns. Enkla, rustika rum där du själv väljer din grad av bekvämlighet. Vill du ha mesta möjliga service eller söker du efter lägsta pris? Hur du än bor har du tillgång till självhushållskök, bastu, torkrum och sällskapsrum.

I vår uthyrning kan du hyra allt du behöver för fjällturen. Även om du är nybörjare eller erfaren så har vi ett sortiment för dig. De spelar ingen roll om det är vinter eller sommar. Här kan du komplettera din utrustning för att få en så bra tur som möjligt.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

FÅ OFFERT

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här