STF Storulvån Fjällstation

Lägerskola

Är det dags att planera lägerskola? Vad kan vara en bättre plats än det historiska fjällområdet i västra Jämtland. Här ligger STF Storulvån Fjällstation, på gränsen mellan skog och kalfjäll, omgiven av höga toppar, vilda forsar och böljande björkskog.

Lär känna fjället
Vårt mål är att samtliga elever efter avslutad lägerskola ska känna sig trygga med fjällmiljön och själva kunna vistas i fjällen. Genom lek och spännande upplevelser skapas naturliga och inspirerande lärandesituationer som ger erfarenheter för livet. Våra professionella guider ansvarar för genomförande och upplägg och kommer efter samtal med er att utforma en lägerskola som passar just er. De vuxna som följer klassen till fjället är med som stöd för guiderna och har därmed inget direkt ansvar för dagsaktiviteterna. Vi har möjlighet att utforma lägerskolor för klasser från mellanstadiet till gymnasiet.

Exempel på program
Här följer ett exempel på hur ett lägerskoleprogram på Storulvån skulle kunna se ut. Vi hjälper gärna till att designa ett program som passar just era önskemål och behov. Vi har ett stort utbud av aktiviteter, möjligheter till tältövernattningar och lekar/övningar, så tala gärna om för oss vad just ni vill göra för att detta ska bli en oförglömlig upplevelse.

Dag 1
10.00 Välkomstfika och information
12.00 Lunch inomhus
13.00 Lägerplatsdagen (till exempel bygga lägerplats, sjukvård, bakning, lek och passera strömmande vatten)
17.00 Middag och fritid
19.00 Kvällsaktivitet

Dag 2
8.00 Frukost
9.00 Långtur på fjället (till exempel fiske, bad, lekar, utelunch, flora/fauna)
17.00 Middag och fritid
19.00 Kvällsaktivitet
21.00 Mys och basta – sista kvällen med gänget

Dag 3
08.00 Frukost
09.00 Topptur med lunchpaket
15.00 Duscha
Hemfärd

Offert ges vid förfrågan av ytterligare lägerskoledagar med specialupplägg (forsränning, klättring, MTB-cykling mm)

Från 1432 kr per barn (2 nätter / 3 dagar med helpension )
Från 2280 kr per vuxen (2 nätter / 3 dagar med helpension. En gratis vuxen/15 elever )
(Helpension börjar med förmiddagsfika ankomstdagen och avslutas med lunchpaket avresedagen)
Från 560 kr per extra dygn barn, 870 kr per extra dygn vuxen.

För mer information kontakta oss gärna på telefon: 010-190 23 60 eller e-post: fjallbokning.grupp@stfturist.se

Varmt välkomna till Storulvån!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er