STF Stockholm/Tyresö Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/Tyresö Vandrarhem

Lilla Tyresö har med sina vackra, rejäla villor och den lummiga trädgården med tiden formats till en fridfull oas för övernattning, möten och konferenser.
Oavsett om du söker en plats för att vila och ta det lugnt, eller för att anordna ett möte eller sammankomst i goda vänners lag, så är Lilla Tyresö rätt plats för just det.

Missa ingen viktig bokningsinformation - se den samlade informationen längst ned på denna sida.

Bo bekvämt på Lilla Tyresö
Vandrarhemmet är uppdelat på de tre byggnaderna Prinsvillan, Handelsboden och Lakejvillan. Här bor du i fantastiska rum med trevliga möbler, många gemensamhetsutrymmen och bra lokaler för såväl middagar som mingel där du kan ordna den perfekta sammankomsten efter dina önskemål.

Prinsvillan rymmer två dubbelrum med eget badrum samt två familjerum och ett tvåbäddsrum med badrum i hallen. Här kan du som reser med en större grupp hyra lokaler och kök, eller hyra hela huset. Hela Prinsvillan är ommålad invändigt vintern 2015/2016. Vi har under våren även investerat i en ny konferensutrustning och förnyat vårt möblemang.

I Handelsboden erbjuder vi ett mysigt boende i den byggnad som en gång var Tyresös första handelsbod. Idag rymmer byggnaden nio sovrum med bäddar för två, fyra eller sex personer. I Handelsboden har du tillgång till ett generöst antal toaletter och duschar i korridoren, bastu, sällskapsrum, matrum och kök. Här kan du laga egen mat och rå om dig själv. Sovrummen, köket och de allmänna ytorna är renoverade vintern 2014/2015.

Lakejvillan är det äldsta huset på gården och används idag till kontor och personalrum.

STF Stockholm/Tyresö Vandrarhem står på mycket anrik mark. Redan på 1400-talet byggdes stenborgen Tyresöhus på kullen där vandrarhemmet ligger. Borgen brann ner och på 1880-talet uppfördes en rättarbostad på den gamla borgens grund som numera kallas för Prinsvillan.
Under många år hyrde prins Eugen platsen som sommarbostad. Här träffade han varje sommar sina konstnärsvänner. På Tyresö målade han sitt kanske mest kända konstverk, ”Molnet”.

Se och göra
Vandrarhemmet är en del av vackra Tyresö Slottspark. Här finns hantverksbutiker, handelsträdgård, badplats, restaurang och caféer samt flera andra historiska byggnader. I området finns vackra vandringsleder, bra fiskevatten och fina paddlingsmöjligheter. Det är nära till Tyresta Nationalpark och många badplatser.

Viktigt att veta vid bokning:
Vi har ingen bemannad reception, men finns ofta på plats och nås på telefon av incheckade gäster dygnet runt.

Incheckning sker med SMS till din mobiltelefon på ankomstdagen senast 15:00.

Incheckning 15:00 och utcheckning 11:00.

Vi tar endast emot hundar och andra husdjur i våra 4- & 6-bäddsrum.

Alla rum hyrs ut exkl. sängkläder, städning och frukost. Dessa tillval kan du enkelt beställa vid bokning.

Alla gäster måste ha rena sängkläder som skyddar madrass, täcke och kudde. Det är inte tillåtet att ha sovsäck eller reselakan.

För mer information om husregler och tillval till rummen läs under ”Bra att veta vid bokning".

FÅ OFFERT