STF Stockholm/Tyresö Vandrarhem

Bra att veta vid bokning

Reception
Vi har ingen bemannad reception, men finns på anläggningen helgfri vardag kl 09.00-16.00, samt övriga tider efter behov. Incheckade gäster når oss på vårt journummer dygnet runt (numret finns på anläggningen samt i sms:et vid incheckning).

In/utcheckning
In kl 15:00
Senast kl 15:00 skickar vi kod och annan info via sms till det mobilnummer som anges vid bokning. Vill du av någon anledning ha incheckningssms:et till annat telefonnummer eller om du byter telefonnummer innan ankomst glöm inte att meddela oss detta!

Ut senast kl 11:00
Då ska rummet vara lämnat enligt hur du har bokat, rummet ska vara låst och nyckeln återlämnad till oss på anvisad plats.

Husregler
För att vistelsen ska bli bra för alla gäster, förväntar vi oss att du som gäst ska uppträda vänligt och ta hänsyn till andra gäster i och runt anläggningen. Alla ska känna sig välkomna och har samma rätt att nyttja husets gemensamma utrymmen och utrustning. Mellan 22:00-07:00 ska det vara tyst och lugnt i huset. Vi förväntar oss att våra gäster är rädda om huset och dess inventarier, för allas trevnad vill vi att alla gäster tar av sig skorna i entrén. Gäster ska inte uppehålla sig i allmänna utrymmen så länge att andra gäster inte har möjlighet att nyttja dem. Alla gäster ska lämna allmänna ytor städade efter sig. Ingen gäst får bjuda in icke boende besökare på anläggningen utan att tillfråga oss innan.

Husdjur
Vi tar endast emot hundar och andra husdjur i våra 4- & 6-bäddsrum.

Sänglinne
Gäster ansvarar för att ha hela och rena sänglinnen som skyddar madrass, täcke och kudde. Om du inte har sänglinne finns det att hyra av oss. Sänglinne beställs i samband med rumsbokning eller ska beställas före ankomst. Det är inte tillåtet att använda sovsäck eller reselakan.
Nyttjar gästen/er sängen utan lakan, påslakan, örngott förbehåller vi oss rätten att ta ut saneringsavgift.

Städning
Gäster ansvarar själva för att rummet är städat vid utcheckningen. Den som inte vill eller kan ordna detta, kan köpa tjänsten av oss. Städningen beställs i samband med rumsbokningen. Vi förbehåller oss rätten att debitera gästen i efterhand för ostädat rum.

Kök
Byggnaderna rymmer kök för självhushåll, gästerna ansvarar själva för städning och disk direkt efter att köket används. Vi har kylskåp för er mat, frys finns tyvärr inte. Gästen/erna ansvarar för att märka sina varor tydligt och hålla sina varor i korgen märkt med rumsnummer. Vi erbjuder frukostkorgar som beställs i samband med rumsbokningen. Vi håller med kaffe/te till alla gäster, det är dock inte tänkt att man ska brygga en termos för att ta med sig eller bjuda andra icke boende besökare.

Parkering
Vi erbjuder gratis, obevakad parkering. Tänk på att tömma bilen på värdesaker. Det är inte tillåtet av säkerhetsskäl att parkera uppe vid husen.

Brandlarmet
På vandrarhem är brandlarmet extra känsligt ställt för att alla gäster ska ha en maximal chans att ta sig ut och sätta sig i säkerhet om det börjar brinna. Vårt brandlarm är direktkopplat till larmcentralen. Om det visar sig att gästen/er på grund av oaktsamt beteende har orsakat att brandlarmet löser ut och det medför en utryckning får gästen/erna stå för kostnaden. Går larmet ber vi dig att direkt kontakta oss på journumret, om det inte brinner kan vi tillsammans undvika en onödig utryckning.

Med ovan regler hoppas vi att alla gäster ska få en bra vistelse.

Varmt välkomna!
Personalen