STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Mer om STF Stockholm/af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem

Vandrarhemmet af Chapman Skeppsholmen ligger centralt beläget på Skeppsholmen i Stockholm. Skeppet af Chapman är ett av stadens mest kända riktmärken och från den drygt hundra år gamla fullriggaren ser du ut över Gamla Stan och Kungliga slottet.

I en vacker 1800-talsbyggnad intill båten ligger Hantverkshuset med vandrarhemsrum och dygnet-runt-öppen reception. En del av rummen har fin utsikt över Gamla stan och det Kungliga slottet. Här kan du välja på en rad olika rumstyper som spänner från enkelrum till storlogi med 17 bäddar.

I Hantverkshuset kan du även besöka vårt kafé som serverar lättare måltider och gott fika.

Vandrarhemmets natursköna läge på Skeppsholmen i Stockholms absoluta centrum ger gångavstånd till det mesta. Härifrån har du nära till Stockholms museer, restauranger och nöjen. Med Djurgårdsfärjan tar du dig lätt över till Skansen, Cirkus och Gröna Lund och på bara några minuter kan du promenera till Strömkajens skärgårds- och sightseeingbåtar samt vidare till Kungsträdgården.

Hos oss möts världsresenärer, affärsgäster, backpackers och barnfamiljer av alla nationaliteter.
Busshållplats inom 200m samt tunnelbana och skärgårdsbåtar inom fem minuters promenad ger närhet till hela Stockholmsregionen.

Kort om STF af Chapman & Skeppsholmen:
• Receptionen ligger i Hantverkshuset och ni är välkomna dit dygnet runt

• Frukost serveras i huset vardagar mellan 7.00-10.00 och helger 8.00-11.00. Frukost kan köpas till på plats eller i samband med din bokning.
• Bokningen är öppen mån-fre 8.00-18.00, övriga tider är receptionen behjälplig.
• Det ingår lakan och handduk i alla våra priser. Du bäddar själv.
• Vårt kafé erbjuder bakverk samt enklare måltider
• Självhushållskök finns för dig som önskar.
• För information och bokning av handikappanpassade rum, vänligen ring receptionen.
• Parkering (extern) finns i anslutning till huset och man betalar i automaten- 120 kr per dygn alt. 20 kr per timme
• Konferens i Gunrummet, som ligger i aktern av af Chapman, erbjuder historisk atmosfär och rymmer upp till 10 personer i styrelsesittning

Du kan också bo i hytterna på fartyget af Chapman:

Välj på allt från enkel- och dubbelhytter med egna badrum till större hytter med plats för upp till sex bäddar. För att boka någon av hytterna på fartyget, vänligen välj anläggningen STF Stockholm/af Chapman Skeppsholmen Fartyget.

Bra att veta när du bokar

Du bokar boende på boende på af Chapman/Skeppsholmen (på land), vill du istället boka boende på af Chapman (på båten) sök istället på af Chapman.

FÅ OFFERT