Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

STF Söderhamn/Växhuset Vandrarhem

Boende

Tolvan
Tolvan är vårt 12-kantiga ekoanpassade hus. Du bor i små rum med våningssängar. Dusch och toalett finns i samma hus. Gemensamt utrymme med eldstad. Solel. Ekologiska lakan finns att hyra. Sjönära läge.

Sjöstugan
Mysig stuga för en till två personer (dubbelsäng, 140 cm). Stugan har altan mot Edesjön och ca 10 meter till bryggan. Den ligger 200 meter från huvudbyggnaden. Här finns det solel och ett enkelt självhushåll, men vatten hämtar du vid ett tappställe en bit ifrån. Utedass och solvärmd dusch. Du har tillgång till huvudbyggnaden med Växhusets gästkök, grillplats och även inomhusdusch. TV-rum, bibliotek och ekobutik finns också här. Stugan passar för den som vill bo lite enkelt och avskilt.

Hälsningar

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här