STF Smygehuk Fyr & Vandrarhem

Mer om STF Smygehuk Fyr & Vandrarhem

Längre söderut kommer du inte. Inte i Sverige i alla fall. Sveriges sydligaste vandrarhem är beläget i Smygehuk, ett stenkast från fiskehamnen med fiskrökeri, café och hamnmagasin med konst och konsthantverk.

Här bor du i den gamla fyrvaktarbostaden vid Smygehuk Fyr. Vi har nio rum för 2-4 personer. Det som en gång var fyrvaktarbiträde Hittinus Hjelte Mattsons lilla vindskammare är idag ett vackert dubbelrum med utsikt över hav och fyr. Huset har ett stort kök för självhushåll, dusch och toalett finns utanför rummet.

På promenadavstånd vid den gamla fiskehamnen finns ett fiskrökeri, café och ett charmigt hamnmagasin med turistbyrå och utställningar av konst och konsthantverk. Det är nära till golfbanor och längs Kustvägen kan du besöka gallerier, keramiker och silversmeder. Söderslätts småvägar med dess byar, kyrkor och vida sädesfält är spännande att upptäcka från cykelsadeln.

Hundar är välkomna i vissa rum. Sommartid serveras frukost i det gamla Mistlurshuset.

Konferensmöjligheter: 20 personer i Gamla Mistlurshuset

Vi lägger inte ut alla våra rum online – om det ser ut att vara fullt så kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi till med bokningen!

FÅ OFFERT