STF Skäralid Vandrarhem

Mer om STF Skäralid Vandrarhem

Järnvägen som gick mellan Klippan och Eslöv är nerlagd sedan snart femtio år. Men känslan av den svunna tiden finns kvar. I det gamla stationshuset och pensionatet ligger vandrarhemmet sedan 1984.

Vandrarhemmet ligger vid porten till Söderåsens Nationalpark, omkring fyra mil från Helsingborg. Här finns den storslagna naturen med härliga vandringsleder inpå knuten. Och STF Skäralid Vandrarhem har många spännande utflyktsmål inom bekvämt räckhåll.

På vandrarhemmet finns flera flerbäddsrum och ett par dubbelrum. Rummen är mycket rymliga och smakfullt inredda. Sällskapsrum med TV finns på varje våning och du har tillgång till kök för självhushåll. Vandrarhemmet ligger i ett stort parkliknande område med grillplats, fotbollsplan och lekplats.

Vi serverar frukostbuffé under högsäsong och det finns möjlighet att köpa till sänglinne/handduk och städning om så önskas. Vandrarhemmet är helt rök-och husdjursfritt.

Du kan bo i Skäralids gamla stationshus från 1892. Stationshuset är i två våningar och lastkajen finns kvar utanför. Här finns fem flerbäddsrum och två dubbelrum som alla är mycket rymliga och smakfullt inredda. Det finns även ett välutrustat kök samt sällskapsrum med TV på varje våning. Byggnaden är handikappanpassad.

Alldeles vid nationalparken ligger Gula Villan med Ateljén. Här bor du i trevliga dubbelrum med två sköna resårsängar, alla med egen ingång. Gemensam wc och dusch i huvudbyggnad, ca 15 m. Som gäst har du tillgång till samlingsrum med TV i Gula Villan. Här serveras frukost och här finns även reception för såväl camping som vandrarhem.

Se och göra
Söderåsens Nationalpark med naturrum och utställning. Vandringsleder i nationalparken och Skåneleden "ås till ås" passerar förbi.
Inom 5 km: 18-håls golfbana, dressincykling, kanotled Rönneå. Restaurang finns vid Nationalparksentrén, ca 300 m.

Vi rekommenderar att ni förbokar rum. Vi har telefontid varje dag kl 8-21. Vi som svarar i telefon heter Elisabeth eller Bengt Loftán.

FÅ OFFERT