STF Skåne Tranås/ Munkamöllan Logi Vandrarhem

Mer om STF Skåne Tranås/ Munkamöllan Logi Vandrarhem

I hjärtat av Österlen, där de gamla diligensvägarna möts, ligger byn Skåne Tranås. Här finner du lugnet i en genuin österlensk bymiljö. Mitt i byn, bakom det gamla kullerstenstorget, ligger vandrarhemmets låga byggnader. De gränsar till den rofyllda kvarndammen där fladdermössen cirklar i lampskenet om kvällarna. Torget var ett livligt handelscentrum på 1700- och 1800-talet. Idag används korsvirkeshuset Tranesgården på torget till konferenser, fester och andra sammankomster

Det var med nöd och näppe som den gamla vattenkvarnen från 1600-talet räddades. Idag består vandrarhemmet av tre byggnader, Kvarnen, Smedjan och Skrädderiet.

I Skrädderiet bor du bekvämt med dusch och toalett på rummet. Här erbjuder vi även Bed & Breakfast under perioden 1 maj - 31 augusti. För dig som vill ha mer plats och kunna rå dig själv erbjuder vi välutrustade lägenheter med två, tre eller fyra bäddar. Här bor du med eget pentry, dusch/wc och uteplats. Smedjan rymmer idag tre härliga hotellrum och en svit.

Ombyggnader och nybyggnationer är gjorda av varliga händer och med stor omsorg.

Vandrarhemmet är en utmärkt utgångspunkt om du vill uppleva Österlen under ett par dagar. Den kuperade naturen med gamla bondgårdar, ståtliga slott, fiskelägen med tjärdoft, vackra stränder och stora äppelodlingar gör Österlen till en riktig pärla i den skånska idyllen.

FÅ OFFERT

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka