STF Saxnäsgården Vandrarhem

Mer om STF Saxnäsgården Vandrarhem

Upptäck vackra Saxnäs och en magisk fjällvärld. STF Saxnäsgården ligger perfekt mellan vatten, skog och fjäll och är en given plats för äventyr och aktiviteter i Saxnäs, Marsfjällen och Södra Lappland. Vi vill att du på ditt sätt ska få bästa upplevelse av Saxnäsgården och dina aktiviteter i våra sköna fjäll.

Vandrarhemmet är öppet för boende året runt vid förbokning. Vandrarhemmets två fristående byggnader ligger alldeles utanför hotellet. Här har vi dubbelrum och flerbädds-/familjerum. I alla rum finns det toalett, dusch och ett litet kylskåp. Vi har även rum där du kan ta med pälsdjur. Vandrarhemmet är ett utmärkt alternativ för dig som vanligtvis väljer stuga, men vill ha ett eget rum med wc, dusch och en privat sfär till ett bra pris.

På varje våning finns det sju rum och ett allrum med tv, soffor, kök och köksutrustning för dig som önskar självhushåll. I allrummet är det enkelt att umgås och sällskapa på ett trevligt och avslappnat sätt. Wi-Fi, tältkåta, spark och pulka finns att låna utan kostnad.

Bokning
Boka tidigt om du vill komma hit och fira bland annat jul, nyår eller påsk. Under vintern är det många skidåkare som jagar den första snön vilket gör att du bör boka din vistelse hos oss i god tid. Vi gör alltid vårt bästa för att finnas tillgängliga via telefon, men under vissa tider på året kan det bästa sättet vara att skicka ett mail till info@saxnas.se. Vi svarar så fort vi kan eller ringer upp den tid som passar dig.

Öppettider
Vandrarhem med självhushåll, lunchservering samt pool, bastu, gym och sporthall är öppet året runt. Vid lågsäsong måste du förboka ditt boende. Frukost och middag kan förbeställas vissa delar av året. För exakta öppettider - kontakta STF Saxnäsgården.

Upplev Saxnäs:
Varje årstid lockar med sina speciella upplevelser. Under den vackra sommaren är det härligt att vandra, fiska, bada, paddla kajak eller cykla i Marsfjällen. På hösten väntar jakt, hjortron och kantareller på dig. Saxnäs är snösäkert och vintern och vårvintern domineras av längdskidåkning, isfiske och toppturer med snövessla. Välkommen till klassisk rekreation i fjällen med moderna aktiviteter och bekvämligheter.

Restaurang
Saxnäsgårdens restaurang och bar ligger med hänförande utsikt över Marsfjällen. Vi hämtar så mycket inspiration och råvaror från närområdet som vi kan när vi lagar mat till kvällens middag och bistro. Under högsäsong kan du njuta av frukost, lunch och kvällens middag. I vår bistro och café serverar vi goda enklare rätter.

Lunchserveringen är öppen året runt. Under lågsäsongen har restaurangen öppet för grupper och konferenser. Kontakta STF Saxnäsgården för exakta öppettider.

Högsäsong vintern 2017: 9/2 - 23/4
Högsäsong sommaren 2017: 2/6-17/9

Varmt välkommen till STF Saxnäsgården!

FÅ OFFERT

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här