STF Saxnäsgården Hotell

Mer om STF Saxnäsgården Hotell

Upptäck vackra Saxnäs och en magisk fjällvärld. STF Saxnäsgården ligger perfekt mellan vatten, skog och fjäll och är en given plats för äventyr och aktiviteter i Saxnäs, Marsfjällen och Södra Lappland. Vi vill att du på ditt sätt ska få bästa upplevelse av Saxnäsgården och dina aktiviteter i våra sköna fjäll.

Hotellet ligger vid Kultsjöns strand med utsikt över sjö och fjäll. Saxnäsgårdens hotellgäster har tillgång till en komplett fjällanläggning med bland annat pool, bastu, gym, sporthall, WiFi, tältkåta, spark och pulka. Vi har enkel- och dubbelrum, samtliga med bad/dusch, WC och TV. Vill du lyxa till det en aning? Boka Kungliga Sviten som ligger på översta våningen.

Färgval i rummen är gjorda med tanke på såväl den samiska kulturen som nybyggartraditioner och väggarna är prydda med originalkonst från konstnärsstiftelsen Ricklundgården. Pool, bastu, gym och sporthall ingår vid boende i hotell.

Bokning
Boka tidigt om du vill komma hit och fira bland annat jul, nyår eller påsk. Under vintern är det många skidåkare som jagar den första snön vilket gör att du bör boka din vistelse hos oss i god tid. Vi gör alltid vårt bästa för att finnas tillgängliga via telefon, men under vissa tider på året kan det bästa sättet vara att skicka ett mail till info@saxnas.se. Vi svarar så fort vi kan eller ringer upp den tid som passar dig.

Öppettider
Hotell inklusive restaurang är öppet under högsäsong, alla helger i januari och februari samt vid gruppbokningar. Vandrarhem med självhushåll, lunchservering samt pool, bastu, gym och sporthall är öppet året runt. Vid lågsäsong måste du förboka ditt boende. Frukost och middag kan förbeställas vissa delar av året. För exakta öppettider - kontakta STF Saxnäsgården.

Upplev Saxnäs
Varje årstid lockar med sina speciella upplevelser. Under den vackra sommaren är det härligt att vandra, fiska, bada, paddla kajak eller cykla i Marsfjällen. På hösten väntar jakt, hjortron och kantareller på dig. Saxnäs är snösäkert och vintern och vårvintern domineras av längdskidåkning, isfiske och toppturer med snövessla. Välkommen till klassisk rekreation i fjällen med moderna aktiviteter och bekvämligheter.

Restaurang
Saxnäsgårdens restaurang och bar ligger med hänförande utsikt över Marsfjällen. Vi hämtar så mycket inspiration och råvaror från närområdet som vi kan när vi lagar mat till kvällens middag och bistro. Under högsäsong kan du njuta av frukost, lunch och kvällens middag. I vår bistro och café serverar vi goda enklare rätter.

Lunchserveringen är öppen året runt. Under lågsäsongen har restaurangen öppet för grupper och konferenser. Kontakta STF Saxnäsgården för exakta öppettider.

Högsäsong vintern 2017: 9/2 - 23/4
Högsäsong sommaren 2017: 2/6-17/9

Varmt välkommen till STF Saxnäsgården!

FÅ OFFERT

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här