STF Saltoluokta Fjällstation

Skotertransport

För att tag dig till och från Saltoluokta måste du ta dig över sjön Langas längs med den utstakade isleden som är cirka 3,5 kilometer lång. STF Saltoluokta Fjällstation erbjuder skotertransport i samband med avgångs- och ankomsttider för länsbuss 93. Transporten måste du förboka via telefon, e-post eller i receptionen senast en timme innan avfärd. Vill du hellre skida över utan packning? Inga problem, för som gäst på fjällstationen får du skicka din packning med skoter utan kostnad. Ska du inte bo hos oss? Se prislista nedan.

Vid skoterfärd bör du vara varmt klädd och gärna ha någon halsduk eller skidglasögon att skydda ansiktet med. Det går även bra att skida eller promenera efter isleden men tänk då på att du aldrig får avvika från den markerade leden!

Ordinarie prislista (enkel väg):
Vuxen (16 år och uppåt): 120 kronor/medlem, 180 kronor/icke medlem
Barn (6-15 år): 60 kronor/medlem, 90 kronor/icke medlem
Barn (0-5 år): gratis
Väska: 50 kronor/väg. Gratis för gäster som bor på fjällstationen.
Pulka: 120 kronor/väg.

Vid körning utanför ordinarie tidtabell:
Baspris 850 kronor för 1 – 4 personer.
Därefter tillkommer pris per person enligt ordinarie prislista (vid 5 personer eller fler).

För skotertransport till Sareks nationalparksgräns eller till områdets stugor kontakta nedanstående. Tänk på att vara ute i god tid.

Laponia adventures:
Christian Heimroth 070-260 05 37
Mirja Andersson 070-547 97 10

Björkudden:
Christer Dynesius 070-241 66 35
Tobbe Öberg 070-340 42 72

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er