STF Saltoluokta Fjällstation

Mat och dryck

STF Saltoluokta Fjällstations restaurang erbjuder en vacker utsikt över natur och fjäll på ena sidan och en sprakande brasa i den öppna spisen på andra. På tallriken framför dig finner du ofta anrättningar gjorda på traktens råvaror. Så långt det är möjligt köper vi våra huvudråvaror från lokala leverantörer. Som regel serverar vi en trerätters meny som håller hög kvalitet.

Restaurangen serverar tre måltider om dagen; frukostbuffé, lunchbuffé och trerättersmiddag. Det finns även möjlighet att köpa till ett lunchpaket som du själv gör i ordning på frukosten.

Till middagen kan du välja dryck från vår breda vinmeny med vin från olika håll i världen. Du kan även prova vårt uppskattade vinpaket bestående av tre glas vin som valts ut speciellt till den mat vi serverar. Vi har även utmärkta alkoholfria alternativ.

I restaurangen känner du historiens hjärtslag slå. Du sitter på samma stolar, och äter från samma bord, som restaurangens alla gäster har gjort. Möblerna är byggda av spillvirke från husbygget 1918 och klockan, som också byggdes för snart ett sekel sedan, fungerar än idag.

Vi rekommenderar att du bokar alla måltider i förväg. Vi har ett maxantal på 95 personer till middagarna.

Priser 2019
Frukost medlemspris 105 kr / ej medlem 115 kr
Lunchpaket medlemspris 100 kr / ej medlem 110 kr
Lunch medlemspris 110 kr / ej medlem 120 kr
Trerättersmiddag medlemspris 365 kr / ej medlem 395 kr

Barn 6-15 år halva priset, barn 0-5 år gratis.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er