Gruppbokning

Grupper och konferens

Välkomna att boka in er grupp. Oavsett om ni är ett kompisgäng som i all enkelhet vill njuta av vad fjällen har att erbjuda eller ett företag som vill bjuda sina anställda på en konferens i väglöst land är ni hjärtligt välkomna att höra av er till oss!

Konferens i väglöst land

I en miljö långt bort från stress och krav finner du och dina kollegor er egen fjälloas som ger möjlighet till nytänkande och kreativitet. Den timrade stationshuvudbyggnaden är byggd 1918 och ursprungsinteriören finns till stora delar kvar.

• Konferensrum inkl. tillbehör
  • Konferensfika
  • Logi
  • Helpension
  • Aktiviteter (se längre ner)

Konferens

I vår samlingslokal har vi plats för 15-20 personer, beroende på sittning.

Logi

Hos oss i Saltoluokta finns rum av alla typer. Vill ni alla bo flera stycken tillsammans, eller lite mer bekvämt? I stationens många byggnader finns allt från ljusa, fräscha dubbelrum med egen dusch och toalett, till 6-bäddsrum med självhushåll. Läs mer under fliken Boende ovan.

Mat och dryck

Många gäster återkommer till Saltoluokta för att få uppleva maten i vår KRAV-märkta restaurang. De som varit här förr talar varmt om våra fina middagar där de exklusiva råvarorna från fjällvärlden står i centrum.

Vi serverar enbart svenskt kött i vår restaurang och enbart viltkött på middagarna. För att våra konferensgäster även ska få en gemensam matupplevelse dukar vi gärna långbord till ert sällskap. Fullständiga rättigheter finns i vår restaurang.

Anmäl eventuella allergier och specialkoster i god tid till: saltoluokta@stfturist.se

• Privata guidningar i området
  • Vedbastu vid sjön Langas
  • Turskidåkning
  • Guidad Sjöfallstur (sommar)

Bröllop

Vill du gifta dig med utsikt mot branta fjäll och en vacker dalgång, äta god mat med lokal prägel och njuta av lugnet och en magisk stämning? Bröllop på Saltoluokta passar de som önskar ett mindre och lite enklare bröllop för upp till ca 15 gäster.

Här kan ni gifta er sommar som vinter, vår som höst för varje årstid har sin speciella charm. Vigsel kan ske både kyrkligt i Saltoluoktas vackra kyrkkåta eller borgerligt med vigsel i princip varsomhelst. Kanske uppe på kalfjället, nere vid sjön Langas eller varför inte på spektakulära Naturum Laponia som ligger en bit västerut i dalgången.

Foto: Nordica photography

Läcker mat på lokala råvaror

Bröllopsmiddagen serveras som en tvårätters buffé i vår restaurang, som är fjällstationens stolthet och hjärta. Här njuter du och dina bröllopsgäster av läcker mat tillagad på lokala råvaror.  Tillsammans med vår hjärtliga personal, den vidunderliga utsikten över dalgången och ljudet av en varmt sprakande brasa i bakgrunden blir middagen en minnesvärd upplevelse.

• Logi
  • Helpension (med vår ordinarie tvårättersmeny)
  • Vedbastu
  • Guidade turer

För er som söker bröllop med festlokal, bar, bordsservering och egen meny hänvisar vi till STF Abisko eller STF Grövelsjön.

Kontakta oss för prisförslag