STF Saltoluokta Fjällstation

Bröllop

Vill du gifta dig med utsikt mot branta fjäll och en vacker dalgång, äta god mat med lokal prägel och njuta av lugnet och en magisk stämning? Låt oss då få hjälpa dig att förverkliga din dröm och göra din och din partners bröllop till ett oförglömligt minne.

Här kan ni gifta er sommar som vinter, vår som höst för varje årstid har sin speciella charm. Vigsel kan ske både kyrkligt i Saltoluoktas vackra kyrkkåta eller borgerligt med vigsel i princip varsomhelst. Kanske uppe på kalfjället, nere vid sjön Langas eller varför inte på spektakulära Naturum Laponia som ligger en fin båttur västerut i dalgången.

Foto: Nordica photography

Läcker mat på lokala råvaror
Bröllopsmiddagen serveras i vår restaurang, som är fjällstationens stolthet och hjärta. Här njuter du och dina bröllopsgäster av läcker mat tillagad på lokala råvaror.  Tillsammans med vår hjärtliga personal, den vidunderliga utsikten över dalgången och ljudet av en varmt sprakande brasa i bakgrunden blir middagen en minnesvärd upplevelse.

Vill du göra ert bröllop än mer speciellt och unikt?
Bjud era gäster på en mingelkryssning på vår båt M/S Langas, en guidad tur upp på kalfjället, vedbastu med isvaksbad eller en bröllopsfest som får timmerstockarna i den 100 år gamla byggnaden att lyfta. Hos oss är det mesta möjligt och vi hjälper dig att förverkliga din dröm!

Max 12 gäster?
Bara ni två eller max 12 gäster? Då kan ni boka vårt bröllopspaket direkt här på hemsidan.

Allt om fjällbröllop i Saltoluokta

Större sällskap?
Här kan du läsa mer

Har du frågor eller vill boka ditt drömbröllop, kontakta fjallbokningen@stfturist.se