STF Saltoluokta Fjällstation

Håll koll på vår Facebooksida för de senaste nyheterna!

FÖRELÄSNING MED ÄVENTYRAREN JOHANNA DAVIDSSON 30 MARS 2019
Johanna Davidsson är en friluftsälskare och polaräventyrare som främst har hyllats för sina expeditioner på Grönland och Antarktis. Nu besöker Johanna Davidsson Saltoluokta och tar er med på kitekryssning över Grönland, upp branta väggar i Kirgistan och USA och ut på Antarktis enorma isplatå. Johanna berättar och visar bilder från sina långa polarexpeditioner, 3660 km på solotur i kajak och spännande klätterresor.

PÅSKHELG PÅ SALTOLUOKTA 18-21 APRIL 2019
Vårvintern är här med sina långa ljusa dagar och sin värmande sol. Vi ställer fram utemöblerna och välkomnar till en långhelg full av aktiviteter för stora och små! Pulkarace, påskäggsjakt, träffa Plupp, påskbar i snö, pyssel och lek och väldigt mycket god mat!
Påskbuffén serveras lördag den 20 april och kostar 495 kr. Den brukar boka fullt så boka din plats i god tid och kom ihåg att meddela oss dina specialkoster. Boka online eller via bokningen@stfturist.se.

VALBORGSFIRANDE 30e APRIL 2019
Välkommen att fira in våren med oss! Ta med hela familjen, vännerna, kärestan eller kom själv och möt nya vänner. Vi välkomnar våren på traditionsenligt sätt med brasa och sång. Detta råkar också vara vintersäsongens sista kväll så passa på att komma och fira med oss!
Restaurangen är öppen som vanligt. Förboka gärna din middag.

MIDSOMMAR I SALTOLUOKTA 21 JUNI 2019
Välkomna på ett traditionellt midsommarfirande i midnattssolens vackra Saltoluokta.
Sillunch, kransbindning, femkamp, dans runt stången, fjällvärldens största jordgubbstårta… allt som en kan tänkas vilja ha helt enkelt!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er