Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

STF Rengsjö/Knyssla Vandrarhem

Mer om STF Rengsjö/Knyssla Vandrarhem

Rengsjö har du möjlighet att uppleva äkta hälsingemiljö. Vandrarhemmet är en hälsingegård med anor från 1600-talet. Här njuter du i den stora trädgården medan barnen kan leka kurragömma bland buskarna på gården.

Du bor i gårdens gamla bryggstuga med sommarkök och pigkammare. Det finns både enkelrum och flerbäddsrum med gemensam toalett och dusch. Det rymliga gamla sommarköket är en härlig mötesplats för gästerna.

Vandrarhemmet är utmärkt för dig som bara vill njuta av lugnet. Vi säljer fiskekort till den som vill prova fiskelyckan i någon av sjöarna i trakten.

Det första som möter dig när du kommer till vårt vandrarhem är Schablonladan - ett projekt för att uppmärksamma gamla kulturskatter. Sensommaren 2012 målades ett uppförstorat schablonmönster från Västerby, Rengsjö Hembygdsby, på en laduvägg. Allt gjordes för hand och målades med traditionella linoljefärger. Konstnären bakom projektet är Helena Bratt. Vill du se tapeten i original finns den att se i Västerby. Originalet är daterat 1850 och målat av Lars Olsson och hans son.

Boka vårt charmiga ladugårdscafé för möten, släktträffar med mera. Vi kan servera lättare maträtter och fika med hembakt bröd (minimum 10 personer).

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här