STF Regna Vandrarhem

Mer om STF Regna Vandrarhem

Välkommen till Regnagården. Mitt i Regna kyrkby ligger vårt röda trähus omgiven av grusgångar, höga björkar och en lummig trädgård. I mer än 150 år har huset med de vita knutarna stått här, i byn med anor från 1300-talet. Här upplever du lugnet och tystnaden. Landskapet intill sjön Regnaren präglas av småskaligt jordbruk, betande djur och många sjöar.

Våra tio mysiga rum har alla olika storlek och inredning. De flesta rummen är dubbelrum, men vi har också ett trebäddsrum, ett fyrbäddsrum och ett rum med sex bäddar. Duschar och toalettrum delas med andra gäster. Du har tillgång till gästkök för självhushåll och två ombonade matsalar. Fina dagar dukar du upp i trädgården, där grillar och trädgårdsmöbler väntar.

Frukostbuffé serveras dagligen under högsäsong kl 8.00-9.30. Beställ vid ankomst. Regnagården har även middagsrestaurang med fullständiga rättigheter. OBS! Förboka din middag, då vi endast har öppet efter förbokning. Caféet är öppet på helgerna under högsäsong eller i mån av tid. Vi bakar det mesta själva, med lokalproducerat mjöl och ekologiska råvaror i stor utsträckning.

I Regna kan du koppla av och hämta energi inför vardagen. Upptäck det omväxlande landskapet och de slingriga vägarna på cykel eller motorcykel. Ta ett dopp, fiska eller paddla kanot i Regnaren. Hos oss kan du hyra cyklar och kanoter och köpa fiskekort. Vandra eller jogga den natursköna Regnamilen som går genom en av landets nordligaste bokskogar och förbi Regnaholms slott. I skogarna runtomkring kan du plocka svamp och bär, och kanske få syn på tranor, dovhjort, älg eller vildsvin. Det finns fina utflyktsmål i närheten: Häfla hammarsmedja från 1600-talet, Häfla kvarn, Rejmyre glasbruk, Kattala loppis och Vingåkers Outlets.

En del grupper som kommer till oss väljer att hyra hela vandrarhemmet, ett koncept som vi kallar ”Hyr hela huset”. Det är ett trevligt sätt att samla hela gänget. Regnagården passar utmärkt för kurser, släktträffar och vänträffar, liksom för arbetsmöten och teambuilding. Kontakta oss så berättar vi mer!

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här