STF Prässebo Vandrarhem

Mer om STF Prässebo Vandrarhem

Vandrarhemmet och bygdegården Sommarro ligger högt med utsikt över sjön och den fina barnvänliga badplatsen. Det var tidigare ett hus för husmödrar som kom hit för att vila upp sig. Vila och ro finns det fortfarande gott om här men numera är alla välkomna.

Det barnvänliga vandrarhemmet har en huvudbyggnad med sex sovrum, större matsal, välutrustat kök och ett mindre sällskapsrum med bibliotek. Det finns även ett annex med fem sovrum. Sovrummen har mellan 2 och 6 bäddar.

Inom promenadavstånd från vandrarhemmet finns den trolska skogstjärnen Iglasjön med sina röda näckrosor. Omgivningarnas böljande landskap med djupa skogar bjuder in till vandringar längs stigar och vägar. I Prässebo finns även fornminnen som en domarring och en hällkista. Cykelleden Västgötaleden passerar genom Prässebo.

Vi erbjuder frukost enbart för grupper. I byn (300m) ligger en kiosk vid badplatsen. Där finns viss varm mat. Närmaste matvaruaffärer söderut är ICA Matkassen i Lödöse (12 km), öppet 9-20 alla dagar och norrut ICA Köplusten som ligger i Upphärad, öppet 9.30-20 måndag-lördag.

Vi tar enbart emot kontanter på vandrarhemmet - inga kort. Närmaste bankomat ligger i Lödöse (12 km).

FÅ OFFERT