STF Orsa Vandrarhem

Bra att veta

Reception

Vi finns alltid på vandrarhemmet mellan kl 8-10 och 16-18, ibland finns vi på plats hela dagen. Du når oss också på mobilen: 070 255 04 18

Incheckning

Du kan checka in mellan kl. 16-18 men självklart kan du komma senare eller tidigare också. Vi vill ju såklart helst välkomna alla våra gäster personligen men det kan hända att vi inte är på plats. Då finns ett bra system med nyckelskåp. Kontakta oss inför din resa så får du all information som behövs.

Utcheckning

Utcheckning sker senast kl. 10 om vi inte kommit överens om annat.
Lämna rummet i samma skick som du vill få det när du kommer (eller betala för städning) Glöm inte att lämna nyckeln i receptionen innan avresa.

Husregler

För att vistelsen ska bli bra som möjligt för alla våra gäster ser vi gärna att du tar hänsyn till andra i och runt anläggningen. Alla ska känna sig välkomna och har samma rätt att använda husets gemensamma utrymmen och utrustning.
Var rädd om huset och dess inventarier och för allas trevnad vill vi att alla gäster tar av sig skorna i entrén.

Fråga oss innan du tar in icke-boende besökare på anläggningen.

Husdjur

Vi tar emot hundar och andra husdjur i två av våra 4-bäddsrum. Husdjuren har en egen ingång och får inte gå igenom matsalen.

Sänglinne

Gäster ansvarar för att ha hela och rena sänglinnen som skyddar madrass, täcke och kudde. Om du inte har sänglinne finns det att hyra av oss. Sänglinne beställs i samband med rumsbokning eller vid ankomst. Det går bra att använda sovsäck tillsammans med underlakan/örngott
Använder gästen/er sängen utan lakan, påslakan, örngott förbehåller vi oss rätten att ta ut saneringsavgift.

Städning

Gäster ansvarar själva för att rummet är städat vid utcheckningen. Den som inte vill eller kan ordna detta, går det att köpa till städning. Det beställs i samband med rumsbokningen eller i receptionen. Vi förbehåller oss rätten att debitera gästen i efterhand för ostädat rum.

Kök

I vårt kök för självhushåll ansvarar gästerna själva för disk och undanplockning direkt efter att köket används. Vi blir glada om alla torkar sin disk och ställer in den i skåpen.

Vi har två fullt utrustade kök med kaffebryggare, vattenkokare, spisar med ugn, micro, kyl och frys i köken. Varje rum har en hylla i kylskåpet, se till att du får en lapp med ditt rumsnummer att lägga på hyllan.

I matsalen finns kaffe och te för våra gäster.

Parkering

Vi har en stor parkering precis utanför huset. På vintern finns möjlighet att hyra motorvärmare.

Wifi

Vi har gratis wifi.

Vi hoppas att alla våra gäster ska få en bra vistelse.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er