STF Nyköping/Lasätter Gård

Mer om STF Nyköping/Lasätter Gård

STF Lasätter gård ligger en timme söder om Stockholm. Härifrån har du nära till Nyköping, Sörmlandsleden, havet och skärgården samt Kolmårdens Djurpark. Vandrarhemmet är en personlig mötesplats för grupper. Vi välkomnar familjer, kompisgäng, festfolk, kursdeltagare och konferensgäster som vill umgås och vara tillsammans på ett enkelt och trivsamt sätt. Vi välkomnar även enstaka bokningar 3 veckor före ankomst. Då bokas sovalkoverna separat eller något av dubbelrummen.

Vårt boende, Gästladan, är en ombyggd före detta lada med plats för 12 personer. I markplanet finns ett härligt stort kök för gemensam matlagning eller finare middag. På ovanvåningen, i den stora salen med takbjälkar upp i taknock, ligger det gemensamma boende med individuella sovalkover. Här hittar du även bastun. Fortsätt vidare upp till loftet där vi har sköna sittplatser och utsikt över hästhagarna. Gästladan är charmig, modern och elegant och passar utmärkt för grupper där relationer och grupputveckling står i fokus.

Förutom Gästladan finns ytterligare tre dubbelrum på gården. Ett i Torpet och två i det nybyggda ridhuset med en ny, fräsch övervåning med dusch, toalett och kök. I dessa rum får ni ta med hunden.

I Festladan går det utmärkt att ordna fester, släktkalas eller bröllop. Ladan hyrs som självhushåll men vid gruppförfrågan kan vi erbjuda måltider som frukost, lunch och middag.
På gården finns fina uteplatser för måltider, lekar och upptäcktsfärder i skogen.

Vi är ekoturistcertifierade via Nature’s Best och erbjuder Laddstolpe för er med elbil.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er