STF Norsholm/Kapten Billes Vandrarhem

Mer om STF Norsholm/Kapten Billes Vandrarhem

Alldeles intill kanalen ligger vandrarhemmet i ett nyrenoverat hamnmagasin från 1890-talet. Här sover du gott i sköna hotellsängar i våra mysiga hytter för 2-4-personer. Samtliga rum är utrustade med platt-TV. Hälften av rummen har utsikt mot Göta Kanal. Toalett och dusch finns i nära anslutning till rummen och i korridoren finns en permanent fotoutställning från Josefs och Annicas många resor på haven. På nedre plan finns ett stort självhushållskök. På övervåningen i Sluss caféet finns ett nyrenoverat samlingsrum med ny köksavdelning där ni kan spela spel och umgås.

Sitt på terrassen och se båtarna glida förbi. I vårt café njuter du av god mat, fullständiga rättigheter, hembakat kaffebröd och österrikiska specialiteter. Den natursköna omgivningen bjuder på äventyr utöver det vanliga. Vandra längs historiska stigar eller trampa trampbåt längs Göta Kanal, möt båtarna från när och fjärran och se havsörnarna segla långt uppe i det blå. Här finns också aktiviteter som minigolf, islandshästar och bastubad. Sjön Roxen där du kan bada och fiska ligger bara ett stenkast från vandrarhemmet. Hyr kanot hos oss och glid fram över glittrande vatten. Vintertid snör du på dig långfärdsskridskorna för en tur och i adventstid avnjuter du våra härliga jultallrikar.

Det finns även många kulturella upplevelser nära till hands med flera fina slott som Löfstad och Ekenäs slott. Både Norrköping och Linköping ligger inom nära räckhåll. På torsdagarna är det motorcykelträffar här i Norsholm från maj till september och då finns det många fina hojar att titta på.

Restaurang
Sommar (juni till augusti). Öppet alla dagar kl 10.00-22.00.

Vinter
Ons - tor 10.00 - 21.00 (maj och september även tisdagar)
Fre - lör 10.00 - 22.00
Söndag 11.00–18.00

Köket stänger en timme tidigare. Efter det stänger vi när sista gästen gått hem, senast angiven stängningstid.

Frukostbuffé
Maj - september
Vintertid- även för grupper, för enskilda gäster erbjuder vi frukost paket

Gästhamn och dieseltank.
Ställplatser vid Göta kanal för husbilar och husvagnar. Här finns 14 elplatser och tillgång till dusch och toalett. Ingen latrintömning.

Under vintern bör du förboka eftersom vi inte alltid finns på plats.

Välkomna!

FÅ OFFERT