STF Norsholm/Kapten Billes Vandrarhem

Mer om STF Norsholm/Kapten Billes Vandrarhem

Alldeles intill kanalen ligger vandrarhemmet i ett renoverat hamnmagasin från 1890-talet. Här sover du gott i sköna hotellsängar i våra mysiga hytter för 2–4 personer. Samtliga rum är utrustade med platt-TV. Hälften av rummen har utsikt mot Göta Kanal. Toalett och dusch finns i nära anslutning till rummen och i korridoren finns en permanent fotoutställning från Josefs och Annicas många resor på haven. På samma våning finns ett trevligt nybyggt självhushållskök/samlingslokal där man kan laga mat eller samlas för att spela spel och umgås.

På terrassen kan du sitta och se båtarna glida förbi. I vårt café njuter du av god mat eller något gott att dricka vi har även fullständiga rättigheter, hembakat kaffebröd och österrikiska specialiteter. Den natursköna omgivningen bjuder på äventyr utöver det vanliga. Vandra längs historiska stigar eller trampa trampbåt längs Göta Kanal, möt båtarna från när och fjärran och se havsörnarna segla långt uppe i det blå. Här finns också aktiviteter som minigolf, bastubad och islandshästar (5 km) . Sjön Roxen där du kan bada och fiska ligger bara ett stenkast från vandrarhemmet. Hyr kanot hos oss och glid fram över glittrande vatten. Vintertid snör du på dig långfärdsskridskorna för en tur och i adventstid avnjuter du våra härliga jultallrikar.

Det finns även många kulturella upplevelser nära till hands med flera fina slott som Löfstad och Ekenäs slott. Både Norrköping och Linköping ligger inom nära räckhåll. .

Restaurang (Köket Öppet)
Sommar (juni till mitten av augusti). Alla dagar kl 10.00-21.00.
Vinter
Ons - Lör 10.00 - 20.00 (maj och aug/sep även tisdagar)

Söndag 11.00–17.00

Frukostbuffé
Maj - september
Vintertid- även för grupper, för enskilda gäster erbjuder vi frukostpaket

Gästhamn och dieseltank.
Ställplatser vid Göta kanal för husbilar och husvagnar. Här finns 14 elplatser och 13 utan el, tillgång till dusch och toalett. Ingen latrintömning.

Under vintern bör du förboka vandrarhemmet eftersom vi inte alltid finns på plats.
Välkomna!

FÅ OFFERT

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här