STF Mora Målkullan Vandrarhem

Mer om STF Mora Målkullan Vandrarhem

På en världsberömd adress nära Vasaloppsmålet ligger STF Mora Målkullan Vandrarhem. Här känner du Vasaloppets anda under hela året. Vårt vandrarhem består av en byggnad, Målgården. Det är nära till centrum och till vår vackra badplats.

Vasaloppsspåret kliver du på vid Zornmuséet, 300 meter från vandrarhemmet. Trakten runt Mora är full av utomhusäventyr såsom Vasaleden, Orsa Grönklitt och Gesundaberget. Tomteland ligger 15 km från Mora.

Frukost finns alla dagar 07.30-9.30 Enkel frukostbuffé som serveras i huset (Målgården), samma hus som incheckningen. Förbokas senast kvällen innan.

Målgården rymmer 12 vackert inredda rum med sköna resårsängar, våningssängar och TV i alla rum. I källaren finns bastu.
Målgårdens kök är ett helt vanligt kök, och har alltså vissa begränsningar under högsäsong.
Det finns gott om toaletter och duschar i "Målgårdens" korridorer. I den "lilla lägenheten" finns både ett litet kök, tv, toa, dusch och dubbelsäng.

Till vårt hus finns goda parkeringsmöjligheter, avgiftsfritt.
Dessutom är det fri tillgång till trådlöst internet.

Tidig/Sen ankomst?
Om ni är inbokad hos oss och kommer när inte receptionen är öppen, kan ni efter överenskommelse få en kod till ett nyckelfack. Om ni vill checka in innan receptionen öppnar måste ni senast ringa mellan 8-10, samma dag. Ni kan alltid ringa vår jourtelefon om det skulle vara några problem. 070-661 46 68 OBS!

FÅ OFFERT