STF Möja Vandrarhem

Mer om STF Möja Vandrarhem

Välkommen till ett mysigt familjeägt vandrarhem i Stockholms yttre mellanskärgård. Hit åker du för att uppleva äkta skärgårdsmiljö i det gamla posthuset som byggts om till vandrarhem. Vandrarhemmet, som har öppet året om, ligger i Berg som är huvudbyn på Möja. Härifrån har du gångavstånd till ångbåtsbryggan, båthamn, café/bageri, restauranger och affär.

Hos oss bor du i två- eller fyrabäddsrum med delad dusch/wc. Det finns stora gemensamma ytor både inne och ute samt fullt utrustade gästkök på båda våningsplanen. Runt huset finns gott om umgängesytor i form av grillplats, terrasser och en stor balkong med en härlig vy.

Vi har ingen servering men större sällskap kan beställa en frukostpåse. Rökning inomhus är inte tillåten. Husdjur är tyvärr inte tillåtna på vandrarhemmet, men vi har ett rum med egen ingång och här kan husdjur bo tillsammans med husse och/eller matte. Vid avresan kan du välja att själv städa rummet eller låta oss göra det mot en mindre kostnad. Lakan tar du med dig eller hyr av oss på plats.

Avstånd till närmaste:
Matbutik, Apotek, Systembolagsombud (200 meter)
Närmaste granne (50 meter)
Hav (100 meter)
Skog (Utanför dörren)
Vandringsled (Utanför dörren)
Badplats (2 kilometer)
Kanotuthyrning (500 meter)
Cykeluthyrning (Utanför dörren)
Fotbollsplan (500 meter)
Boulebana (200 meter)
Kyrka (400 meter)
Strutsfarm (1 kilometer)
Krog (200 meter)

Öppettider:
Året runt!

Reception:
Under högsäsong finns personal normalt på anläggningen mellan kl. 10 - 17.
Under lågsäsong finns personal normalt på plats vid in- ut checkning eller vid överenskommelse.

Högsäsong: 1 maj - 30 september
Lågsäsong: 1 oktober - 30 april

Service utbud året runt:
COOP, Wikströms Fiskrestaurang i Ramsmora, Värdshuset i Berg, båttransporter med Waxholmsbolaget.

Se och göra:
Möja ligger i genuin skärgårdsmiljö. Besök Möja dansbana, hantverksbodar, Möja Hembygdsmuseum, kyrkan i Berg, bondgården i Ulvik, Roland Svensson museet i Ramsmora eller strutsfarmen i Löka. Du äter gott på Hamnkrogen Pärlan eller på Möja Värdshus & Bageri.

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här