STF Möja Vandrarhem

Hitta till STF Möja Vandrarhem

Till Möja åker du antingen med Waxholmsbolaget från Strömkajen i Stockholm ända ut till Möja eller tar SL-bussen från Slussen till Sollenkroka brygga på Värmdö och fortsätter med Waxholmsbåt därifrån. Du kan även åka med Cinderellabåtarna eller taxibåt. Tar du egen bil ut till Sollenkroka tänk på att det sommartid är ont om p-platser.

STF Möja Vandrarhem ligger i Berg
Sommartid stiger du av i Berg och vi finns på promenadavstånd från ångbåtsbryggan i hamnen. Följ landsvägen förbi Konsum till T-korsningen vid Värdshuset, ta höger så ligger vandrarhemmet på vänster sida efter ca 75m. Vintertid stiger du av i Möja Ström och tar sedan Möjabussen som stannar utanför STF Möja.

Med Waxholmsbåt
Dagliga turer går från Stockholm eller Värmdö (Sollenkroka brygga). Restiden från Stockholm till Möja varierar mellan 2,5 - 4 timmar. Från Sollenkroka brygga till Möja tar det ca 1-1,5 timme.
Turlista: www.waxholmsbolaget.se

Med Cinderella båtarna
Cinderellabåtarna ut till Möja går från Strandvägen i Stockholm. Deras turer börjar gå fr.o.m. mitten av april. Restid ca 3 timmar.
Turlista: www.cinderellabatarna.com

Med Taxibåt Seacab AB
Sea Cab har fasta turer mellan Sollenkroka och Möja. Måste dock förbokas per telefon 0708-174 778. Du kan även beställa Sea Cab som enskild taxibåt.
Turlista: www.seacab.se
  • GPS-koordinater: N59.408403°, E18.886657°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er