STF Kvikkjokk Fjällstation

Restaurangen

I restaurangen njuter du av mat och dryck i en varm och avspänd atmosfär. Utsikten är fantastisk över forsen Kamajokk och fjällen i Tarradalen.

Vi lägger stor omtanke vid valet av råvaror och tyngdpunkten ligger på närproducerade produkter som vilt, bär och röding från Padjelanta nationalpark.

Frukostbuffé
Vår uppskattade frukostbuffé innehåller en mängd goda saker såsom fil, yoghurt, gröt, olika flingor, hembakat bröd med massor av pålägg, ägg, juice, kaffe och te. Frukost förbokas.

Lunchpaket
Du gör dina egna smörgåsar på frukostbuffén och får dessutom en frukt, en påse med en russin- och nötblandning, en chokladbit och en bulle. Du väljer mellan olika soppor, kaffe, te och chokladpulver om du har en termos med dig. Lämna gärna in termosen kvällen före så ser vi till att den är fylld med varmt vatten på morgonen innan du ger dig ut på tur.

Lunch
Under högsäsong serveras lunch, husets hamburgare och lättare rätter mellan kl 12:00-16:00. Under lågsäsong kan lunch förbokas, senast dagen innan ankomst.

Kaffe finns alltid. Under eftermiddagen är vår bar och café öppen. För den som vill njuta av en kall öl finns det flera sorter att välja mellan.

Trerätters middag
Middag serveras efter kl 18:00. Restaurangen serverar kvällens tre-rättersmeny med tillhörande dryckesmeny. Det finns även rätter à la carte att välja på, en rik vin- och ölmeny, snaps och avec.

Vegetariska alternativ finns alltid. Vegansk eller specialkost är inga problem, meddela gärna i förväg för att hjälpa köket att servera det bästa. Barnportioner av våra rätter finns för barn mellan fem-elva år.

Förboka gärna middagen, men det är inget krav. Lite större sällskap bör förboka för bästa service och garanterad plats.

Självhushåll
Vi har ett välutrustat självhushållskök i huvudbyggnaden där du kan laga din egen mat. Här finns även kylskåp och frys där du kan förvara dina matvaror under vistelsen. Märk livsmedlen med ditt rumsnummer samt avresedatum. Livsmedel kan du köpa i vår butik.

FÅ OFFERT