STF Korrö Hotell

Mer om STF Korrö Hotell

De flesta som kommer hit första gången blir helt tagna av miljön, både av naturen och av den genuina hantverksbyn. Bo i härliga rum vid den glittrande Ronnebyån. Passa på och njut ordentligt och boka vårt bastuhus med bastu, två badtunnor och ett stort rum med stora glasfönster och kamin.

God mat i fantastisk miljö! Korrö Restaurang & Kafé ligger precis vid åkanten. Du kan sitta inomhus eller på verandan och se fallet virvla fram. I restaurangen kan du äta, fika och konferera. Specialiteten är plankstek på fågel, fisk eller vilt. Under julen dukar vi upp ett fantastiskt julbord med lokala råvaror och smaker. Tänk på att förboka något gott från köket om restaurangen är stängd när ni kommer.

På Korrö finns det mycket att göra för den som vill vara aktiv. Åk på kanotsafari på Ronnebyån, vandra i Vilhelm Mobergs fotspår på Utvandrarleden, cykla på mjuka skogsstigar, strosa i Korrö Naturreservat, fiska kräftor eller bada tunna. Om du vill du shoppa har du Växjö och Glasriket på bekvämt avstånd.

Fisket här är fantastiskt, kanske lyckas du slå gäddrekordet som ligger på 12 800 gram? Annars lagar vi gärna maten åt dig, köket är givetvis småländskt med betoning på det närproducerade av vilt, fisk och grönt. Vi arrangerar gourmetvandringar där du får uppleva lokala läckerheter och den speciella naturen runt Korrö.

På Korrö finns plats för både små och stora sällskap och här trivs såväl familjen som konferensgästen. Det bästa sättet att uppleva Korrö är att se det med egna ögon, vi lovar att du inte blir besviken.

Välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka