STF Kolåsen Fjällstation

Välkommen till vår fjällstation i Kolåsen, den lilla byn i Jämtland med anor från förr. Fjällstationen ligger högt med utsikt över de vilda, vackra Skäckerfjällen. Här kan du bland annat njuta av toppturer, vandringar och rödingsfiske. I restaurangen Ren mat bjuds du på god mat som är tillagad med råvaror som vi gör själv samt andra lokala- och ekologiska produkter.

• Telefon: +46-64781017
  • E-post: info@kolasen.se
  • Antal rum: 34
  • Antal bäddar: 76-100
  • Adress: Kolåsen, 83793 Järpen
  • Öppettider: 2018: 10/2-29/4, 30/6-30/9
  • Incheckning (tidigast): 15:00
  • Utcheckning (senast): 11:00
  • Frukost: Högsäsong
  • Restaurang: Högsäsong

Vår service

• <1 km till längdspår
  • <1 km till skidbacke
  • Husdjur tillåtna
  • Wifi
Läs mer om service
  • Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

Följ STF Kolåsen Fjällstation

page.image.alt

Mer om Fjäll

De svenska fjällen är ett självklart resmål sommar som vinter. Vandra eller skida längs Kungsledens 400 kilometer långa ledsystem eller ta ett kvällsdopp under midnattsolen. Oavsett vad du vill uppleva så är äventyret alltid nära!

page.image.alt

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här