STF Kebnekaise Fjällstation

Skolor

Lägerskola eller klassresa – här finns äventyr utöver det vanliga!
Under året besöker många skolklasser oss vilket vi tycker är roligt. Barn och ungdomar är härliga och det är viktigt att de får uppleva sitt land och lära känna naturen, just därför har vi specialpriser för skolgrupper under vissa tider på året. Skolor i närområdet hänvisas till vår växel och bokning för priser. För att er vistelse hos oss ska bli så bra som möjligt vill vi ge er lite information om fjällstationen.

Att ta sig hit
Ni finner information om att ta sig till under fliken ”Hitta hit”.

Att vara här
Hos oss finns flera olika typer av boende, allt från rum för två till flerbäddsrum med upp till 10 bäddar. För skolor finns specialpriser som gäller under vintersäsongen samt under början och slutet av sommarsäsongen, kontakta bokningen för mer exakta datum. Vi föredrar att ni gör en bokning och betalar i förskott.

Elda – man får gärna göra en brasa om man håller sig minst 150 meter från byggnaderna. Som ni förstår är det svårt att få hit brandkåren om det skulle börja brinna!

Tälta – man får gärna komma till oss och bo i tält men få tillgång till kök, dusch, bastu och toalett om man köper ett servicekort. För tältning gäller samma sak som eldning – slå upp tälten 150 meter från byggnaderna.

Städa – om man bor på stationen får man gärna hjälp med städningen mot en avgift, i våra logipriser ingår inte den servicen just för att vi vill kunna erbjuda ett billigt logialternativ. I anslutning till alla rum finns en städskrubb. Lämna rummet som du önskar finna det!

Laga mat – det finns ett stort självhushållskök i servicebyggnaden. Där sköter man sig själv och lämnar köket som man önskar finna det, alltså man diskar och plockar undan efter sig.

Sova – på fjällstationen bor många olika människor tillsammans och självklart måste alla visa hänsyn och respekt mot varandra speciellt när det är sovdags. Tänk på att det är lyhört i våra byggnader!

Butik – vår butik är liten men välfylld, läs mer om den under fliken Butik.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er