STF Kebnekaise Fjällstation

Butik

Välkommen till butiken på Kebnekaise Fjällstation!
I vår butik kan du köpa det du behöver för din fjällvistelse, vinter som sommar.

Öppettider
Kl 07.00-21.00 varje dag.

Vi har ett brett sortiment av friluftsutrustning, som pannlampor, regnskydd och spritbränsle mm. Kompasser och kartor som gäller i områdena runt omkring finns att köpa. Den populära högfjällskartan över Kebnekaise täcker bra i området runt Kebnekaise massivet finns här. Vi har också ett bredd sortiment av kläder som är miljömärkta och souvenirer som kan vara roligt att ta med hem.

I matväg finns konserver och frystorkad mat, olika varianter av smak och sort. Vi har även pasta, pulvermos och ris mm med olika pastasåser till detta. Gott att ha med sig på turen som kex och torkad frukt finns det hos oss. Dessutom chokladkakor, godis- eller chipspåsar. Allt man kan tänka sig då sockersuget kommer.
Från vårt eget bageri kommer det dagligen färskt bröd och frallor som doftar härligt gott.

Något som kan vara trevligt att ha med på turen eller tillåta sig att köpa när man kommit fram, är inspirerande böcker med vackra bilder, med mycket intressant och lärorik information att läsa. Allt från det som berör fjäll, laviner och glaciärer till den fina faunan som vi har i fjällen.

Du kan även hitta sjukvårdsartiklar som skavsårsplåster, dauerbinda och myggstift mm. Likaså har vi hygien- och solskyddsprodukter.

Mycket välkomna in i butiken. Du hittar den i direkt anslutning till receptionen, mitt i huvudbyggnaden.

Med reservation för ändringar.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er