STF Jokkmokk Vandrarhem

Mer om STF Jokkmokk Vandrarhem

Vandrarhemmet byggdes på tjugotalet som jägmästarboställe åt Domänverket. Idag är det ett hemtrevligt och mysigt boende, centralt beläget mitt i Jokkmokk. Här har du nära till alla sevärdheter och kommer du under vintermarknaden ligger den alldeles runt hörnet. Busshållplats finner du just nedanför gården och Inlandsbanan ligger 200 meter bort.

Du bor i bekväma och mysiga rum med 1-6 bäddar. Sov gott i våra sköna sängar och starta dagen med en frukostbuffé. Vid låg beläggning erbjuder vi en fin frukostbricka. Vandrarhemmet har rum i två byggnader med dusch, wc och kök i båda husen. För dig som kommer med bil finns P-platser med möjlighet till motorvärmare under vintern.

Restaurang: Förbokning grupper (catering från en lokal samisk restaurang)

Hyr tält hos oss inför din fjällvandring. En hel vecka för ett förmånligt pris. Endast tvåmanna tunneltält. Priset inkluderat en personlig instruktion om tältuppsättningen.

Jokkmokk är en gammal marknadsplats som anlades redan i början på 1600-talet. Här skulle samer och handelsmän träffas och bedriva handel under ordnade former. Sedan dess har Jokkmokk varit en naturlig mötesplats i norra Sverige.

Jokkmokks marknad är ett vida känt begrepp. Men Jokkmokk är naturligtvis mer än marknad. Närheten till de stora nationalparkerna Sarek och Padjelanta lockar turister från hela världen. Och världsarvet Laponia bjuder in till upplevelser kring samernas liv, leverne och traditioner. För dig som vill veta mer finns även Fjäll- och Samemuseet Ájtte i Jokkmokk.

Incheckning
Kl 15-19. Vid senare ankomst vänligen kontakta oss. Vi har telefontid dagligen kl 12-19.

Utcheckning
Före kl 11 (eller enligt överenskommelse).

Se och göra
Jokkmokk ligger i det fjällnära skogslandet och erbjuder alla naturupplevelser du kan tänka dig, året om. I samhället rekommenderar vi besök på Ájtte samemuseum, Stoorstålka, Jokkmokks tenn, Sápmi ren & vilt, Sámi Duodji sameslöjdstiftelsen, Fjällträdgården, Storknabben och mycket mer.

Allt boende under Jokkmokks Marknad 2018 är fullbokad!

FÅ OFFERT