STF Ihre Gård Vandrarhem

STF Ihre Gård Vandrarhem tipsar!

Vårt gotländska vandrarhem är så mycket mer än bara ett boende. Vi erbjuder en rad aktiviteter, har ett eget café och har försäljning av lammskinn. Och det finns gott om saker att göra medan du bor hos oss på gården, såsom att spela tennis eller boule, poolbada eller göra oss sällskap under en lammgrillning. Välkomna till oss!

Ihre Gårds Café
I vårt café serverar vi nybakat bröd varje dag. För dig som vill finns till exempel även bullar, gotlandsspecialiteten saffranspannkaka med grädde och salmbärssylt, och goda smörgåsar. Dessutom håller vi öppet för lunch kl. 12-15. Några gånger under högsäsongen arrangerar vi också lammgrillning & barkvällar med livemusik på gården. Klicka här för aktuellt schema.

Se Gotland från hästryggen
Varför inte förgylla din vistelse med en turridning? Eller ta en sightseeing från hästryggen? Vi på STF Ihre Gård Vandrarhem erbjuder nämligen både långritt i grupp, hästuthyrning och privatlektioner. Glöm inte att förhandsboka – många av turerna är populära och blir snabbt fullbokade. Kontakta oss för att boka din tur.

Köp hem ett lammskinn
Inget befäster myskänslan i hemmet som ett äkta lammskinn! I butiken på Ihre Gård kan du köpa hem ett alldeles eget exemplar. Gårdsbutiken är välsorterad och säljer förutom lammskinn även garn, hantverk, glass och godis. Så passa på att köpa hem ett minne från Gotland som räcker långt efter semestern.

Upplev ullspinneri på Ihre Gård
Vi kan stoltsera med en stor maskinpark som skeppades till Gotland redan på 70-talet, och har bott på gården sedan 1981. Kapaciteten är så stor att man skulle kunna producera mer än 100 kg ullgran om dagen, om maskinerna gick en hel arbetsdag. Ullspinneriet är öppet för visning för dig som är nyfiken. Ring Per Gate för visning; 070-483 44 60.

Utforska omgivningar runt Ihre Gård
Gotland har ett väldigt speciellt landskap. Och utflykterna ute i naturen kan varieras in i det oändliga. Havet är aldrig långt borta. Och inte heller intressanta upptäcktsfärder. Klicka här för en samling länkar för dig som vill se mer av Gotland under din vistelse på STF Ihre Gård Vandrarhem.

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här