STF Ihre Gård Vandrarhem

Mer om STF Ihre Gård Vandrarhem

Ihre gård ligger längs med kustväg 149, tre mil norr om Visby. Gården har anor sedan 1700-talet och drivs fortfarande som ett familjejordbruk, med lamm som huvudnäring och genomgående ekologiskt tänk. Vandrarhemmet består av åtta huslängor med tre fyrabäddsrum i varje länga samt två småstugor.

Om du inte vill packa med dig lakan och handduk kan du hyra det hos oss. Under sommaren (15 juni - 15 augusti) erbjuder vi en härlig frukost som du kan beställa i samband med din bokning. Övrig tid på året förbokar du frukost direkt hos oss per telefon.

Ihreviken är en av de vackraste badvikarna på Gotland med stora klintar som signatur. Här finns en stor sandstrand, och här har i flera omgångar häckat örn! Här hittar du också bra fiskevatten. Det finns även möjlighet att rida ut på tur med ledsagare, spela tennis, minigolf och frisbeegolf.

På gården finns café och butik med lammskinn, souvenirer, glass, bakverk och givetvis den gotländska specialiteten saffranspannkaka. Här finns alltid något att göra med aktiviteter som tennis, pool, boule, turridning ( förbokas ) och ponnyridning (13-16 varje dag). Turridning och ponnyridning startar midsommardagen och slutar i mitten på aug. Under högsäsong ordnar vi lammgrillning onsdagskvällar ( förbokas ).

OBS! Närmaste livsmedelsaffär där det också finns bensinpump, ligger i Stenkyrka, 7 km från gården mot Visby.

Tillägg icke STF-medlem 50kr/dygn för vuxna och 25kr/dygn för barn 3-15 år.

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här