STF Hjo Vandrarhem

Mer om STF Hjo Vandrarhem

Vi är två systrar som 2017 tar över detta fantastiska vandrarhem som är inhyst i Villa Eira, ett trähus som är en del av Hjos badkurortshistoria från sekelskiftet. Byggnaden är belägen i den anrika och lummiga stadsparken från 1876 och det mesta i staden har du på gångavstånd. Den närmaste restaurangen, Eirapaviljongen, ligger bara runt husknuten. Strosa runt bland pittoreska och väl bevarade kvarter med trähus och kullerstensgator och njut av småstadscharmen med många frestande frestande glasskaféer och en charmig småbåtshamn där du kan köpa såväl färsk som rökt fisk.

För att skapa den där rätta sköna atmosfären är vandrarhemmet till stora delar inrett med tidsenliga möbler, tapeter och färger. Hos oss bor du i personligt inredda rum som speglar historiska profiler från staden, som till exempel Estrid Ericsson, en av grundarna till Svenskt tenn. . Vi erbjuder 2- och 4-bäddsrum samt ett 6-bäddsrum för den större familjen eller sällskapet. Alla rum har handfat men toaletter och duschar är gemensamma. De allra flesta rum har en egen balkong med fin utsikt över sjön Vättern. I huset hittar du ett generöst och väl utrustat gästkök samt ett gemytligt sällskapsrum med spel och böcker för den som söker lugnet och gemenskapen i huset. För alla gäster finns en gemensam terrass där det är skönt att umgås eller bara titta ut över stadsparken.

Cyklar, barnsäng, lakan, handduk och badrock finns att hyra och vi har några rum där hundar är tillåtna. Givetvis har vi har gratis Wifi.

Önskar du in- och/eller utcheckning på andra tider än då receptionen är bemannad? Ange önskad tid i bokningen så försöker vi så långt som möjligt ordna detta.

Varmt välkommen till STF Hjo Vandrarhem!

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här