STF Helsingborg/Miatorp Hotell

Mer om STF Helsingborg/Miatorp Hotell

Mellan knutpunkten Helsingborg och den genuina fiskebyn Råå ligger STF Miatorp. Vi finns i ett hyreshus från 1930-talet och erbjuder ett trevligt boende med dusch, toalett och TV på alla våra rum. Välj mellan enkelrum, dubbelrum och större familjerum. Vill du lyxa lite extra bokar du vår svit.

Vakna till doften av nybryggt kaffe och en god frukost. Vi serverar frukostbuffé varje morgon kl 7.30 - 9.30. Du som föredrar att laga din egen mat har tillgång till ett fullt utrustat gästkök. Om du vill resa med lätt bagage hyr du sänglakan och handduk hos oss. Det är gratis att parkera på vår gård, där vi också har en trevlig uteplats att sitta i.

På STF Miatorp har du nära till allt. Avståndet till centrum är endast några minuter med bil och det finns täta bussförbindelser. Förutom Helsingborgs stora utbud är det lika nära till sevärdheter och begivenheter som Sofiero Slott, Fredriksdals friluftsmuseum, Kullabergs naturreservat och Ven. Eller varför inte ta en tur över till Danmark? Båtarna på sundet går tätt och fyrtio minuter bort finns bron som tar dig över till Köpenhamn och kontinenten. Besök det mysiga fiskeläget i Råå.

Incheckning
OBS! Endast kl 17.00 -20.00

Utcheckning
Kl 10.00

Se och göra
I Helsingborg finns det massor av roligt att uppleva. Besök det mysiga fiskeläget i Råå, drick Ramlösas mineralrika vatten, åk på en fisketur i sundet, lapa sol på Tropical Beach eller kanske en fartfylld kurs i kitesurfing lockar? Flera sevärdheter som du kan besöka är Friluftsmuséet Fredriksdal, det pampiga Sofiero slott, Fågel och djurparken, och mitt i sundet ligger den berömda ön Ven som passar utmärkt för en cykeltur. Regnar det så kan du ta med barnen och åka till Tropikariet där det bor en massa exotiska djur som apor, ödlor, ormar, sköldpaddor, krokodiler, spindlar och hajar.

FÅ OFFERT

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka