STF Helags Fjällstation

Stugorna på STF Helags Fjällstation

På Helags fjällstation finns rum av olika storlek i flera hus. Vi har 14 stycken 4-bäddsrum i stugorna Nordan, Sunnan och nya Östan. I Gamla Östan finns ett 9-bäddsrum och ett 5-bäddsrum. I säkerhetsrummet finns ett 10-bäddsrum.

Samtliga rum utom Gamla Östan, har elvärme och belysning. Charmiga Gamla Östan är i skick från 1916, och här eldar vi med ved och använder fotogenlampor och tända ljus. Gamla Östan och Östan är boendealternativ som passar bra för dig som väljer helpension eftersom det inte finns självhushåll här. I Nordan, Sunnan och Säkerhetsrummet finns självhushåll. Gästerna i Gamla Östan och Östan har tillgång till de kök som finns i Nordan och Sunnan som är gemensamma för alla. Pilgrimssalen är vår mysiga gillestuga där du sitter och gör upp morgondagens tur framför den sprakande öppna spisen.

Sängarna i 4-bäddsrummen är 110 cm breda, utrustade med sköna madrasser, täcke och kudde. Du kan hyra lakan om du inte väljer att ta med egna sängkläder, reselakan eller sovsäck.

Dusch och bastu
I servicehuset finns omklädningsrum och duschar, separata för damer och herrar. Här finns även en gemensam bastu, relaxavdelning och terrass.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här