STF Haväng Vandrarhem

Mer om STF Haväng Vandrarhem

STF Haväng är en genuin korsvirkesgård med anor från tidigt 1800-tal. Den fyrlängade gården med kullerstenslagd innergård ligger vackert inbäddad i lummig grönska, endast 300 meter från den milslånga vita stranden vid Hanöbukten.

De 12 rummen, alla med en egen historia, finns inom gårdens väggar. På varje rum finns ett handfat. Gemensamma toaletter finns både i gården och i en separat modernare hygienbyggnad intill. Där finns även duschar.
Rummen bokas i sin helhet oavsett antal personer, dvs inte enbart bäddar.

Ett fullt utrustat gästkök erbjuder goda möjligheter att laga mat. Så fort vädret tillåter äter de flesta gäster sin mat under bar himmel, på innergården eller ute i den stora trädgården, där det också finns fasta grillar att använda för gästerna.

Under säsongen serveras efter beställning en kall frukostbuffé med nybakat bröd, ägg från trakten, olika pålägg, egen marmelad, ekologiska mejerier, kaffe och te. När frukosten är avdukad öppnar vårt enkla och hemtrevliga café. Här finns alltid något för dig med speciella kostpreferenser. Glassluckan är öppen fram till stängning.

Havängsområdet som binds samman med Ravlundafältet i norr och Vitemölla naturreservat i söder är ett paradis för uteliv året runt. Milslånga vandringar längs stranden, terrängcykel på slingriga grusvägar, paddling, yoga, spel och lek. Tempot är långsamt och respekten för natur och djur stor. Den gamla korsvirkesgården har en alldeles speciell karaktär som gör att många mår bra av att vistas här. Välkommen!

Incheckning
Kl. 17 – 19. Vänligen ring oss om ni kommer efter kl. 18.00.

Om ni önskar checka in/ut vid annan tidpunkt, kontakta oss så ordnar vi det om vi har möjlighet.

Helgbokningar
Under de flesta helger tar vi endast emot bokningar för två nätter, eller mer.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er