STF Härnösand/Sågverket Vandrarhem

Mer om STF Härnösand/Sågverket Vandrarhem

Sågverket möten Rum & kök

Det gamla sågverket är idag ett vandrarhem som får kreativa hjärtan att bulta. I det stora vita huset med spröjsade fönster hittar du den ombonade restaurangen. Från och med sommaren 2018 har vi ett nytt och mycket spännande restaurangkoncept. Vi plockar ner Norrland på tallrikarna i form av en avsmakningsmeny på sex eller elva rätter. Allt komponerat av Jesper Näsström, tidigare på Fäviken och på Franzén, och Sabina Karlsson bla guldmedaljör i Culinary Olympics 2016. Närproducerat, närodlat och ekologiskt. Allt under namnet Jena.

Då vi enbart erbjuder 16 sittplatser måste en förbokning göras: sagverket.se/jena

I år har vi även premiär för en ny matsal där vi serverar en fast veckomatsedel, sagverket.se/meny som förbeställs. Alla våra boenden kommer i god tid innan ankomst få ett mail med en länk för matbeställning. Här serveras även frukost. Här hittar du även vår reception, en butik och ett mindre fik.

Se aktuella öppettider, avvikelser etc på vår hemsida, sagverket.se. Vi har fullständiga rättigheter i båda restaurangerna.

Vandrarhemmet har 15 rum och 33 bäddar fördelat på allt från enkelrum till fyrbäddsrum. Rummen är enkla för att fylla dina behov av vila och en god sömn. På STF Sågverket delar du dusch och toalett med andra gäster. Självhushållskök finns för dig som önskar. Här finns hur mycket plats som helst för barnen att vara på.

Frukost serveras alla dagar mellan kl 08.00 och kl 10.00.

Snälla och glada hundar är välkomna. Meddela vid bokning. Extrabäddar finns att hyra på plats. WiFi finns och ingår givetvis för dig som är gäst. Parkering för personbil finns, tyvärr finns inga uppställningsplatser för husbilar eller husvagnar.

STF Sågverket ligger strax norr om Härnösand vid havet, precis i början av världsarvet Höga Kusten och är en perfekt utgångspunkt för utflykter längs kusten.

Incheckning tidigast kl 15.00.
Utcheckning senast kl 11.00.

Kontakt: hej@sagverket.se
Tel 0611-64011
Enklast att komma fram på telefon är mellan kl 10.00 och 12.00.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er