STF Hagaby/Lantgården Vandrarhem

Boende

Lantgården erbjuder olika typer av boenden, från enkel-, dubbel- och familjerum till mysiga retrostugor med gammaldags charm och hängmattor under tak.

Våra rum
Vi har sju dubbelrum med sköna resårsängar en trappa upp i den gula mangårdsbyggnaden. På bottenvåningen finns receptionen samt ett stort gästkök och en stor matsal. Delad dusch och toalett.

I den långa röda längan finns våra fyrbäddsrum eller familjerum. De flesta rummen har två resårsängar och en våningssäng och det finns handfat på rummet. Delad dusch och toalett. Här finns även ett stort gästkök och matsal, uteplatser med grillmöjligheter, volleybollplan och boulebana samt stora gräsytor att sola eller spela fotboll på.

Det finns även andra hus på gården med 3-6 uthyrningsrum vardera. Samtliga har delad dusch och toalett och det finns tillgång till gästkök.

Retrostugor
Vill du bo i en av våra retrostugor? Stugorna har två sovrum och fullt utrustat kök men endast vatten utomhus. Diskar gör du ute i en diskhörna under tak. Stugorna ligger lite för sig själva med stora gräsmattor, ängar och ekhage runt knuten Alla stugor har egen uteplats med sittmöbler och parkeringsmöjligheter invid stugan. Stugorna delar duschar och toaletter som finns i närheten i ett nybyggt servicehus.

Lägenhet
Vår mysiga lägenhet har plats för två personer. Den är inredd med fullt utrustat kök, dusch och toalett. Till lägenheten hör en egen möblerad uteplats och parkering strax intill.

Hängmattor
Välkommen till Hammock Heaven! Vi har sköna colombianska hängmattor under tak i det vi kallar ”Hammock Heaven”. Här kan du övernatta eller slappna av med en god bok.

Naturcamping
I ekhagen har du möjlighet att tälta. Du har tillgång till servicehuset i närheten, med delad dusch och toaletter.

Fågelholkar
Vi har 55 fågelholkar i olika storlekar på Lantgården. De är utplacerade i ekhagen och på andra ställen på anläggningen. Det är full beläggning på våren och vi har många återkommande stamgäster. Bland de mer sällsynta ses halsbandsflugsnappare.

Bra att veta

Servicehuset är tillgängligt för gäster i retrostugorna och tältare. Servicehuset är utrustat med två duschar och två toaletter, och ligger i anslutning till retrostugorna.

Tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare finns i vårt servicehus. För bokning och nyckel kontakta oss i receptionen.

Grillplatser finns vid röda längan och bakom ”Hammock Heaven”. Det finns ved i anslutning till grillplatserna.

Sopsortering finns i gästköken och vid utfarten. Kompost finns i gästköken, där hittar du separata komposthinkar med lock.

Utegymmet ligger i en lummig ekhage bakom retrostugorna. Gymet är enkelt men funktionellt. Här finns bland annat en pull-up stång, rep för trädklättring, plank för handstående, romerska ringar, step-up bänk och naturliga vikter i form av stockar och stenar. Följ de inplastade instruktionerna om du vill ha inspiration och tips för att komma igång med din träning.

Bastun lånar du gratis. Fråga oss i receptionen för mer information.

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här